• Temperatura -1.5°C

Stawno przez Goleniów

Poniedziałek, 8 stycznia 2018 · dodano: 08.01.2018 | Komentarze 7

Dziś pierwsza wycieczka która byłe cała przy temperaturze poniżej zera i zanim wyruszyłem patrzałem na mapę gdzie pojechać i nic nie mogłem wymyślić bo już w okolicy byłem wszędzie i dlatego ruszyłem bez żadnego pomysłu.Gdy jechałem z Żarowa do Lubowa w okolicy rzeki Iny bardzo duże rozlewiska wody i na dodatek lodowisko za mostem w Lubowie że przeprowadziłem rower.Pierwszy odcinek o którym pomyślałem to dojazd do Stawna przez Sowno i Przemocze.
Biełe łąki w okolicy Poczernina
Białe łąki w okolicy Poczernina © strus
Rozlewisko Iny za Sownem
Rozlewisko Iny za Sownem © strus
W Tarnowcu postanowiłem że przejadę minimum 80 km i dlatego pojechałem do Goleniowa żeby tam odbić na Stawno przez Zabród i Bolechowo.W Goleniowie spotkałem bikera z którym sobie krótko porozmawiałem o okolicznych leśnych drogach ale nie za długo bo zimno i organizm się szybko wychładza przy postojach.
Podańsko (niem.Puddenzig) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Rzeka Ina w Goleniowie
Rzeka Ina w Goleniowie © strus
Bolechowo (niem.Diedrichsdorf) Stary dom
Bolechowo (niem.Diedrichsdorf) Stary dom © strus
Jadąc od Goleniowa do Stawna czasami bardzo przeszkadzało niskie słońce które bardzo ograniczało widoczność mimo okularów przeciwsłonecznych ,najgorzej było  jak wyjeżdżało się z zalesionych odcinków ale w końcu docieram do Stawna.
Stawno (niem.Stevenhagen) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Stawno (niem.Stevenhagen) Kościół filialny pw. Opieki św. Józefa, zbudowany w roku 1884 © strus
W drodze od Stawna po przekroczeniu mostu nad kolejnym rozlewiskiem rzeki Iny szosa w stanie "sera szwajcarskiego" do samego Sowna a najgorzej od krzyżówki na Kliniska a jechać trzeba.W Sownie przejeżdżam obok poniemieckiego domu rzeźnika i za szkołą
wjeżdżam w las ale daleko nie pojechałem po dwóch obejściach bardzo dużych kałuż  gdy zobaczyłem kolejne postanowiłem zawrócić
i do Żarowa pojechać przez Smogolice a następnie odbić na Lipnik przez Grzędzice i DDR-ka wrócić do Stargardu.
Sowno (niem.Hinzendorf) Dom rzeźnika
Sowno (niem.Hinzendorf) Dom rzeźnika © strus
Zachód słońca w okolicy Smogolic
Zachód słońca w okolicy Smogolic © strus
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowo,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Zabród,Bolechowo,
Stawno,Bącznik,Łęsko,Strumiany,Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.
MAPKA: Stawno przez Goleniów

| 07:49 piątek, 12 stycznia 2018 | linkuj Z przyjemnością dołączam się do wyrazów uznania moich poprzedników w komentarzach. Jak na styczeń świetny dystans plus foto-reportaż, jak zwykle bogato opisany.
| 08:21 wtorek, 9 stycznia 2018 | linkuj Jak to mówią koksy ładnie pojechane !! Piękne tereny ! :)
| 07:28 wtorek, 9 stycznia 2018 | linkuj Brawo Darek, nie tylko zacny dystans, ale i jak zwykle ciekawe fotografie. Dobrze, ze tyle pamiątek z przeszłoście jeszcze się zachowało, jak np te napisy na domu rzeźnika.
| 19:00 poniedziałek, 8 stycznia 2018 | linkuj Takie temperatury skłaniają mnie raczej do myślenia o wyjeździe na narty niż na rower i to jeszcze nakręciłeś ponad 80 km. Ale zdjęcia wyszły Ci super - zimowe klimaty jak z pocztówki!
| 18:43 poniedziałek, 8 stycznia 2018 | linkuj Fakt...Wojtek przyznam Ci rację, ten chłopak jest nie do zdarcia.
| 18:41 poniedziałek, 8 stycznia 2018 | linkuj Nie do zdarcia z Ciebie facet Darek :)