Słoneczny dzień w terenie .

Sobota, 8 listopada 2014 · dodano: 08.11.2014 | Komentarze 3

Iwonka do 14-tej w pracy więc chciałem wolny czas wykorzystać na rower ,bo żal siedzieć w domu kiedy za oknem słońce świeci.
Postanowiłem zrobić małe kółko z jak największą ilością terenu ,i tak w Grzędzicach wjeżdżam do lasu z obranym kierunkiem na Wielichówko.
Droga z Grzędzic do Cisewa
Droga z Grzędzic do Cisewa © strus
Przez Wielichówko docieram do drogi Sowno - Wielgowo i dalej jadę na Sławociesze.Gdy wjechałem w las nie mijałem się z nikim dopiero około 150 metrów przed Wiślana nadjechał z przeciwka samochód.Cały las był dla mnie. Michał kiedyś mi napisał że ulicą Stary Szlak dojadę tylko do zwalonego mosty przed autostradą A6 i tam się udałem żeby ujrzeć to na własne oczy.
Zwalony most przed A6 - Sławociesze
Zwalony most przed A6 - Sławociesze © strus

Żeby nie wracać ta sama droga do  ulicy Przylesie jadę na oślep wzdłuż rzeki Płoni. Droga kiepska ,więcej razy na niej nie zawitam a to przez duże ilości wystających korzeni które były niewidoczne przez przykrywające je liście.
Sławociesze - Płonia
Sławociesze - Płonia © strus
W pewnym momencie musiałem zawrócić bo droga którą jechałem zamieniła się w wielkie bagno, ledwie ominąłem jedna przeszkodę a tu nagle druga przeszkoda - rzeczka Chełszcząca. Myślałem że znowu będę zawracał ale gdy dojechałem za uwarzyłem w dole że jest zrobiona jakaś kładka po której przeszedłem na druga stronę i chwile później byłem już na szosie.Krótka wizyta na DK 10 i znowu w las ale tym razem do Jezierzyc jadę inaczej i jak to często bywa gorzej a zmyliło mnie miejsce do wypoczynku i szeroka ścieżka.
Miejsce na odpoczynek w Płoni
Miejsce na odpoczynek w Płoni © strus
Ścieżkami którymi jechałem nawet nie są zaznaczone na moich mapach ,jechałem na czuja ,droga w pewnym momencie była szczelnie przykryta liśćmi że jej nie zauważyłem i przez to źle pojechałem. Na szczęście szybko się z orientowałem i odnalazłem ścieżkę do Jezierzyc w których znalazłem blisko drogi lapidarium.
Lapidarium w Jezierzycach
Lapidarium w Jezierzycach © strus

Do Bielkowa jadę z Jezierzyc przez Rekowo i Nieznań tam sprawdzam ile mam jeszcze czasu i postanawiam zaliczyć jeszcze trochę terenu jadąc strzałkami maratonu MTB.
Jęczydół - J.Miedwie
Jęczydół - J.Miedwie © strus
Mała rundka wzdłuż jeziora  i promenadą na której było dziś tłoczno od spacerowiczów.Krótkie przeliczenie czasu jaki mi pozostał i postanawiam do kręcić do siedemdziesiątki jadąc przez Kunowo i Giżynek i małą rundkę po mieście.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Grzędzice Majątek,Cisewo,Wielichówko,Wielgowo,Sławociesze,Płonia,Jezierzyce,Rekowo,Nieznań,Bielkowo,Jeczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,