Swochowo.

Środa, 3 września 2014 · dodano: 03.09.2014 | Komentarze 5

Dziś jest trzeci dzień jak walczę z bólem kręgosłupa który mi tak doskwiera że aż prawa noga mi drętwieje tak że kuleję ale wyjeżdżając miałem nadzieję że podczas kręcenia nie będę odczuwał bólu.Na początku było źle ale gdy już byłem w Kobylance myślałem że jest wszystko Ok jak się okazało to do czasu gdy musiałem jechać pod większe górki.
Kozy w Jezierzycach
Kozy w Jezierzycach © strus
Ból dał się we znaki gdy z Sosnówka wspinałem się do ławeczki [wg.michuss-tarasu] odbijam w prawo a tam droga od razu gorsza ,dużo świeżego błota bo w okolicy odbywała się wycinka drzew ,dojeżdżam do krzyżówki i jadę jak drogowskaz wskazał i odpoczywam bo prawie cały czas z górki.
Kierunek ogród dendrologiczny
Kierunek ogród dendrologiczny © strus
Niestety ogród był zamknięty dziś i nie było żadnej wiadomości dlaczego .
Jodła olbrzymia
Jodła olbrzymia © strus
Pierwsze kolory jesieni
Pierwsze kolory jesieni © strus
Po drodze do Glinnej zajechałem na Cmentarz Żołnierzy Niemieckich na który straciłem dużo czasu przez opowieści osoby opiekującej się tym obiektem.Było ciekawie ,trochę danych i czas na dalszą drogę.
Cmentarz Żołnierzy Niemieckich w Glinnej
Cmentarz Żołnierzy Niemieckich w Glinnej © strus
Po dotarciu do Żelisławca wkraczam na dziewiczą drogę dla mnie chodź przez Drzenin raz jechałem do Gardna ale nastepnej miejscowości jestem po raz pierwszy - Sobieradz.

Kościół filialny p.w. Niepokalanego Serca NMP - Sobieradz
Kościół filialny p.w. Niepokalanego Serca NMP - Sobieradz © strus
Sobieradz - ostatnie przedwojenne nagrobki
Sobieradz - ostatnie przedwojenne nagrobki © strus
Przejeżdżam nad S3 i udaję się do kolejnych wiosek. W trzech miejscowościach przy kościołach były zrobione pewnie przez ta samą osobę pomniki Jezusa Króla Polski :Sobieradz,Chwarstnica i Dołgie.
Jezus Krół Polski
Jezus Król Polski © strus
Kościół parafialny p.w. Świętej Trójcy w Chwarstnicy
Kościół parafialny p.w. Świętej Trójcy w Chwarstnicy © strus
W następnej miejscowości mam problemy z odebraniem telefonu a mianowicie odbieram i cisza ,oddzwaniam a na wyświetlaczu pojawia mi się napis "numer nie za rejestrowany w sieci" pierwszy raz taki widziałem a miejscowość to Borzym.
Kościół filialny p.w. M.B. Królowej Polski - Borzym
Kościół filialny p.w. M.B. Królowej Polski - Borzym © strus
Borzym - ostatni nagrobek przed wojenny
Borzym - ostatni nagrobek przed wojenny © strus
Musze wyjechać z wioski żeby złapać dobrą jakość sieci żeby wykonać dwa telefony a przy okazji posilić się podczas krótkiej przerwy i ruszyć do kolejnej wioski Dołgie.
Kościół filialny p.w. Apostołów Piotra i Pawła w Dołgie
Kościół filialny p.w. Apostołów Piotra i Pawła w Dołgie © strus
To była trzecia miejscowość z tak okropnym pomnikiem i ciekawe czy nie ostatnim w tej okolicy.Pozostała mi ostatnie miejscowość na dziewiczych terenach jakim jest Swochowo.
Swochowo - pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w  I wojnie światowej
Swochowo - pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Kościół filialny p.w. św. Andrzeja z Padwy w Swochowie
Kościół filialny p.w. św. Andrzeja z Padwy w Swochowie © strus
Pozostałości dworu w Swochowie z 1829 roku
Pozostałości dworu w Swochowie z 1829 roku © strus
Gdy dojechałem do Linie to wjeżdżam na szlak który już kiedyś pokonywałem ,w Bielicach trzeba było uzupełnić zapasy na dalszą drogę.
Pozwoliłem sobie na zimny smakołyk i dopiero po konsumpcji obieram kierunek na Będgoszcz.
Dojeżdżając do Babina miałem ochotę zaliczyć jeszcze Babinek ale nie wiedziałem czy dalsza droga istnieje ,później sobie przypomniałem że michuss napisał że można dojechać w okolice Glinnej a w domu sprawdzałem że również do Kartna.
Kościół filialny p.w. Wniebowzięcia NMP - Babin
Kościół filialny p.w. Wniebowzięcia NMP - Babin © strus
Żeby zaliczyć jeszcze parę kilometrów terenu w okolicy zamkniętego lokalu Czarny Bawół wjeżdżam na drogę z płyt jumbo i kieruję się do Dębiny.
J.Będgoszcz
J.Będgoszcz © strus
Wyjeżdżając z lasu bardzo stromy podjazd jadąc nim wystraszył mnie jakiś duży drapieżny ptak który zostawił zająca i odleciał a na szczycie piękne widoki okolicy.Od Dębiny najkrótszą droga jadę do domu ale na Wieniawskiego zatrzymuje się przy warzywniaku na zimną pepsi.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Jezierzyce,Sosnówko,Gliniec,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Drzenin,Sobieradz,
Chwarstnica,Borzym,Dołgie,Swochowo,Linie,Bielice,Parsów,Babin,Chabowo,Będgoszcz,Dębina,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,