Droga Górska.

Czwartek, 21 sierpnia 2014 · dodano: 21.08.2014 | Komentarze 4

Ostatnio dwa razy byłem w okolicy Drogi Górskiej ale od Serca Puszczy kierowałem się w kierunku Podjuch ,tym razem pojechałem tam żeby to zmienić a to przez Michała fotki z Bukowego.Do Sosnówka jadę tym razem  przez Rekowo żeby było inaczej niż zawsze.
Szachulec w Bielkowie
Szachulec w Bielkowie © strus
Łowisko przed Stawem Cysterskim
Łowisko przed Stawem Cysterskim © strus
Zaglądając na łowisko w napęd wkręcił mi się sznurek który był w trawie i musiałem z nim trochę powalczyć żeby kontynuować jazdę.
Przesadziłem z długim podjazdem który chciałem bardzo szybko pokonać i przy ławeczce musiałem się zatrzymać na małą przerwę którą wykorzystałem na spokoje uzupełnienie płynów i na batona energetycznego.Ławeczka znajduje się  3 km przed Kołowem na której ostatnio odpoczywałem z małżonką a dziś musiałem sam.Od Lipnika gdy słońce schowało się za chmury nadal szarówka i nie zanosiło się że coś się szybko zmieni ,ale za to wiaterek od Sosnówka do Kołowa nie pomagał w jeździe.
Staw w Kołowie
Staw w Kołowie © strus
Krótki zjazd i jestem w okolicy głazu "Serce Puszczy" i staje przed drogą która była moim dzisiejszym celem.
Kierunek Droga Górska
Kierunek Droga Górska © strus
Tylko na początku lekki podjazd a później prawie cały czas w dół do samego Klęskowa.
Droga Górska
Droga Górska © strus

Bardzo mi się spodobała ta droga po remoncie chodź nigdy ja wcześniej nie jechałem ,będę musiał ja pokazać Iwonce.Jadąc napotykam znany mi kierunkowskaz.
Droga Górska -kierunkowskaz
Droga Górska -kierunkowskaz © strus
Kiedyś  od Bukowieca  [wieża obserwacyjna ochrony p.poż. lasów] zjeżdżałem czarnym szlakiem i dotarłem do tego kierunkowskazu tylko że pojechałem do Kijewka ,tym razem w dół do Klęskowa.
Na Chłopskiej sprawdzam gdzie się znajduje i wyświetla mi się informacja że za kościołem są jakieś ruiny i pomnik więc zajeżdżam żeby to sprawdzić.Ma miejscu zastaje pomnik poświęcony ofiarom wojen w XX wieku i ruiny nie wiem czego.
Ofiarom wojen XX wieku
Ofiarom wojen XX wieku © strus

Ważnym elementem pomnika jak czytałem w necie jest odrestaurowany fragment starego pomnika z nazwiskami poległych, który to umocowano w lewej strony.
Ruiny mnie rozczarowały ,a w ostatniej części trwała imprezka z udziałem trzech "nurków".
Ruiny za pomnikiem Ofiar wojen XX w
Ruiny za pomnikiem Ofiar wojen XX w © strus
Koło stawu ruszyłem w kierunku Dąbskiej zatrzymując się na chwile przy lapidarium a dalej kierunek na Dąbie.
Lapidarium w Klęskowie
Lapidarium w Klęskowie © strus

Jadąc w kierunku przeprawy na Tczewskiej rozmyślałem gdzie by ty pojechać żeby do 15 -tej zrobić jak największą liczbę kilometrów. Jadąc do Wielgowa miałem pomysł na Sowno i dopiero do Stargardu ale zostawał mi wolny czas więc zamiast w Bałtycką  wybrałem kierunek na DW 142.Zaraz po zmianie gminy droga od razu jakości jaka znajduję się w Kunowie ale wiem dlaczego jej nie remontują bo na końcu jej zastałem to co na poniższym zdjęciu.
Brak wjazdu na DW 142
Brak wjazdu na DW 142 © strus
Na szczęście leśnym szlakiem docieram do płytówki i jadę ją w kierunku Strumian. Po drodze na odcinku gdzie znajduje się
Drogowy Odcinek Lotniskowy „Kliniska” miał miejsce wypadek według GS24.pl auta jechały w stronę Chociwla  ale leżały po przeciwnej stronie drogi.
Wypadek na drodze do Chociwla
Drogą jade w małym stresie  i na leśnym parkingu przed Strumianami  robię sobie przerwę na spacer wśród wrzosów i jagód.
Jagódki przed Strumianami
Jagódki przed Strumianami © strus

Wrzos
Wrzos © strus
Jak zjechałem z tej drogi to poczułem ulgę ,dziś na niej panował bardzo duży ruch pojazdów ,w Sownie nadal wybieram drogi terenowe i jadę do Cisewa chodź nie wiedziałem że ta droga tam mnie doprowadzi gdy odbiłem ze szlaku na Grzędzice.W Cisewie sprawdziłem która godzina i postanowiłem do domu wracać przez Skalin i Giżynek.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Rekowo,Jezierzyce,Sosnówko,Kołówko,Kołowo,Klęskowo,Bukowe,Kijewo,Dąbie,
Wielgowo,Sowno,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Skalin,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.