Czerwiec, 2021

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

50-tka po pracy w upale.

Czwartek, 17 czerwca 2021 · dodano: 17.06.2021 | Komentarze 2

50-tka po pracy tym razem w  upale bo termometr wskazywał plus trzydzieści dwa stopnia a ja sobie wybrałem złą trasę bo prawie w całości po odkrytym terenie a na początek przez Oś.Pyrzyckie i Witkowo Drugie pojechałem na Oś.Lotnisko do koleżanki a następnie zaliczyłem strefę przemysłową w Kluczewie na byłym poradzieckim lotnisku gdzie ukończono kolejny odcinek ścieżki rowerowej.
DDR-ka do Os.Lotnisko
DDR-ka do Os.Lotnisko © strus
Nowy odcinek DDR-ki przy Metalowej
Nowy odcinek DDR-ki przy Metalowej © strus
Po rundce w Kluczewie pojechałem do Golczewa a następnie skierowałem się przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa gdzie zaliczyłem małą "szufladkę " do stacji PKP w Miedwiecku i DDR-ką pomknąłem do Grzędzic i na koniec przez Żarowo do Stargardu.
Utrudnienia w Kunowie
Utrudnienia w Kunowie © strus

T R A S A :
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,Zieleniewo,
Lipnik,Grzedzice,Żarowo.

Środa, 16 czerwca 2021 · dodano: 16.06.2021 | Komentarze 1

Kolejna pięćdziesiątka zaliczona po pracy po gminie Kobylanka tym razem opcja bez Szczecin Zdunowa a z szufladę do Wielichówka a rozpocząłem od DDR-ki przy Szczecińskiej w Zieleniewie kieruję do Wielichówka gdzie zawracam na końcu drogi asfaltowej i jadę do nowej drogi w Niedźwiedziu przez Reptowo.
Koniec szosy w Wielichówku
Koniec szosy w Wielichówku © strus
Nawrotka w Niedźwiedziu
Nawrotka w Niedźwiedziu © strus
Przed nowa drogą do Zdunowa zawracam i po zaliczeniu Kałegi i Motańca wracam do Reptowa i jadę do ścieżki rowerowej w Kobylance którą przemieszczam się do Grzędzic aby na koniec zaliczyć DDR-kę z  Żarowa do Stargardu.
Bocian na sianku
Bocian na sianku © strus

Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

50-tka z plusem

Wtorek, 15 czerwca 2021 · dodano: 15.06.2021 | Komentarze 3

Deszczowe prognozy pogody spowodowały że czaiłem się w domu na moment kiedy będzie można wyjść i dopiero chwilę przed trzynastą wyruszyłem tak jak wczoraj rozpoczynając od DDR-ki przy Szczecińskiej ale tym razem pojechałem nią do Bielkowa przez Lipnik i Kobylankę a tam na moment na 120-tke wojewódzką do Kołbacza i znowu jadę ścieżką rowerową do dzielnicy Szczecina jaką jest Śmierdnica.
Koniec DDR-ki z Kołbacza w Śmierdnicy
Koniec DDR-ki z Kołbacza w Śmierdnicy © strus

Gdy się skończyła DDR-ka wjechałem na DW 119 którą dojechałem do DK10 z której od razu odbiłem w kierunku Zdunowa na drogę do Niedźwiedzia a na następnie to standardowa droga powrotna do Lipnika przez Reptowo i Cisewo aby wyjechać na DDR-kę w Zieleniewie plus wydłużony odcinek do Stargardu przez Grzędzice i Żarowo.
Droga do Niedźwiedzia
Droga do Niedźwiedzia © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka z plusem

Poniedziałek, 14 czerwca 2021 · dodano: 14.06.2021 | Komentarze 3

Standardowy dystans zaliczony po pracy rozpoczęty od DDR-ki przy Szczecińskiej a następnie w Zieleniewie odbicie do Cisewa przez Miedwiecko a tam "szuflada" do Wielichówka i dojazd do nowej drogi na Zdunowo w Niedźwiedziu gdzie zawracam i po zaliczeniu Motańca wracam do Reptowa aby pojechać do ścieżki rowerowej w Kobylance a nią do Grzędzic i na koniec z Żarowa do Stargardu

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Pierwszy kapeć w Trek-u

Niedziela, 13 czerwca 2021 · dodano: 13.06.2021 | Komentarze 4

Gdy jechałem w kierunku Witkowa Drugiego na Oś.Pyrzyckim spotkałem kolegę Tomasz który również wyjeżdżał na swoją rundkę więc w dalszą drogę pojechaliśmy razem ale skierowaliśmy się do osiedlowej DDR-ki i nią pojechaliśmy do Kluczewa a następnie wróciliśmy do Stargardu przez Golczewo i Giżynek i skierowaliśmy się do ścieżki rowerowej na Motaniec na której Tomkowi powiedziałem że nie lubię odcinka nowej DDR-ki wzdłuż budowanego ronda bo jest na razie z kamieni i właśnie na nich złapałem pierwszego kapcia i była okazja przetestować nową pompkę którą miałem dziś po raz pierwszy a kupiłem ja bo ma zaledwie 14 cm - LEZYNE POCKET DRIVE HP ABS 160psi ALU
Pierwszy kapeć
Pierwszy kapeć © strus
Nowy nabytek - LEZYNE POCKET DRIVE HP ABS 160psi ALU 14 cm
Nowy nabytek - LEZYNE POCKET DRIVE HP ABS 160psi ALU 14 cm © strus
Przy stacji BP na 18 kilometrze zmieniłem dętkę Tomasz pojechał dalej a ja wróciłem do domu po zapas na dalszą a tam okazało się że nie mam już żadnej wolnej dętki więc wyciągnąłem z koła od Speeder-a i tym razem pojechałem do DDR-ki na Żarowo a następnie  przez Lubowo i Rogowo dojechałem do Poczernina.
Ciemne chmury nad Rogowem
Ciemne chmury nad Rogowem © strus

W Poczerninie zawróciłem bo delikatnie zaczęło kropić i tą samą drogą wróciłem do Stargardu po którym zrobiłem ostatnich kilka kilometrów aby zaliczyć chodź pięćdziesiątkę

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,
Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Pierwszy kapeć w Trek-u

Piątek, 11 czerwca 2021 · dodano: 11.06.2021 | Komentarze 3

Nie ma się co rozpisywać co do trasy bo to standardowa runda do Szczecin Zdunowa ale tym razem przed praca i to trzeci raz w tym tygodniu.Chyba to mój rekord tygodniowych wyjazdów przed pracą bo rzadko to robię bo przeważnie późno wstaje ale mobilizuje mnie w czerwcu apka "Aktywne miasta" chodź jest kiepska.Start od DDR-ki na Żarowo a następnie kierunek na Szczecin przez Lipnik, Kobylankę i Niedźwiedź.
Czerwone maki wzdłuż DDR-ki na Żarowo
Czerwone maki wzdłuż DDR-ki na Żarowo © strus
Koniczynka wzdłuż DDR-ki do Kobylanki
Koniczynka wzdłuż DDR-ki do Kobylanki © strus

Przy stacji PKP w Zdunowie zawracam i ta samą drogą jadę do Niedźwiedzia a dalej przez Reptowo i Cisewo wracam na ścieżke rowerową w Zieleniewie ktorą wracam do domu a po drodze spotykam kolegę Marcina który zaczynał swoją rundkę.
DP 36 do Miedwiecka
DP 36 do Miedwiecka © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Dp 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka przed pracą

Mescherin

Czwartek, 10 czerwca 2021 · dodano: 10.06.2021 | Komentarze 3

Dziś w końcu miałem trochę więcej czasu i gdy już szykowałem się do rundy Iwonka poprosiła mnie żebym zrobił przed rowerem drobne zakupy i tak o dziesiątej nie udało się wyjechać a dopiero przed dwunastą.DDR-ką dojechałem do Morzyczyna przez Lipnik i odbiłem na Bielkowo przez Jeczydół i znalazłem się na drodze wojewódzkiej 120-cia która prowadzi do Gryfina ale zanim ja tylko jechałem zaliczyłem jeszcze odcinek ścieżki rowerowej z Kołbacza do Starego Czarnowa.
DDR-ką do Starego Czarnowa z Kołbacza
DDR-ką do Starego Czarnowa z Kołbacza © strus
Dziś regularnie piłem co 10 kilometrów oraz miałem batona oshee i banana ze sobą  a także oczywiście pieniądze na dalsze zakupy które miałem zrobić w bezpiecznym sklepie w Wełtyniu na przeciwko ulicy Szkolnej i gdy tam dojechałem przez Żelisławiec ,Gardno okazało się że jest nieczynny więc musiałem to zrobić dopiero w Gryfinie na ulicy Piastów przed mostem.
WEŁTYŃ (niem.Woltin)Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w
WEŁTYŃ (niem.Woltin)Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w © strus
Gryfino - most na Odrze Wschodniej
Gryfino - most na Odrze Wschodniej © strus
Po zaliczeniu mostu trzeba jeszcze przejechać 3 km ścieżką z kostki aby dotrzeć do Odry Zachodniej i wjechać na ziemie niemiecką i gdy robiłem fotkę przy słupku zauważyłem radiowóz niemieckiej Policji jak skręcał a ja bez dokumentów i paszportu Covid więc nie ryzykowałem i zawróciłem do Gryfina .

Żeby dokładnie tą samą droga nie wracać w Gryfinie skierowałem się na drogę do Szczecina czyli krajową 31 a po kilku kilometrach postanowiłem jednak nie jechać do Szczecina bo panował na niej duży ruch pojazdów chyba w kiepskim momencie się na niej znalazłem dlatego w Daleszewie odbiłem na Gardno do którego dojechałem prze Stare Brynki i Chlebowo.
STARE BRYNKI (niem.Brünken) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Pomnik Kombatancki
Pomnik Kombatancki "Armata", Chlebowo © strus
Gdy ponownie pojawiłem się na DW 120 tą samą droga wróciłem do Bielkowa z mini przerwa w Żelisławcu na zakupy a następnie DDR-ką  do Stargardu przez  Kobylankę.
Przejazd przez DW 119 -Stare Czarnowo
Przejazd przez DW 119 -Stare Czarnowo © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jeczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,
Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Gryfino,Czepino,Nowe Brynki,daleszewo,Stare Brynki,Chlebowo,Dobropole Gryfińskie,Gardno,Żelisławiec,
Kartno,Glinna,Stare Czarnwo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : MESCHERIN

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Środa, 9 czerwca 2021 · dodano: 09.06.2021 | Komentarze 2

Drugi raz w tym tygodniu udało mi się zwlec z łóżka na tyle wcześniej że przed praca wyruszyłem aby zaliczyć pięćdziesiątkę a na początku przez Oś.Pyrzyckie dojechałem do Witkowa Drugiego aby skierować się do ścieżki rowerowej przy cukrowni w Kluczewie którą przez Golczewo pojechałem na rundkę po strefie przemysłowej i wróciłem do Golczewa.
Poradzieckie hangary na byłym lotnisku w Kluczewie
Poradzieckie hangary na byłym lotnisku w Kluczewie © strus
Z Golczewa skierowałem się do Zieleniewa przez Wierzchląd i Kunowo w którym nadal trzeba pokonać około 300 m gruntowej drogi a następnie zaliczyłem krótką "szufladę" do Cisewa a gdy wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie udałem się prosto do domu.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,
Miedwiecko,DP 36,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka przed pracą.

Poniedziałek, 7 czerwca 2021 · dodano: 07.06.2021 | Komentarze 0

Udało się wstać o siódmej i gdy temperatura osiągnęła piętnaście stopni wyruszyłem na standardową rundę do gminy Kobylanka zahaczając o Szczecin Zdunowo  aby zaliczyć pięćdziesiątkę przed pracą a rozpocząłem od DDR-ki przy Szczecińskiej którą dojechałem do Motańca a tam po zaliczeniu wiaduktu nad S10 przez Niedźwiedż dojechałem do stacji PKP w Zdunowie i wróciłem tą samą drogą do Niedźwiedzia i przez Reptowo dotarłem najpierw do Cisewa a następnie przez Miedwiecko wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie.

Remont stacji PKP - Miedwiecko
Remont stacji PKP - Miedwiecko © strus
Dziś jechało mi się zdecydowanie lepiej a to pewnie przez temperaturę,gdy wyjeżdżałem było 15 stopni a jak już wróciłem z Zieleniewa przez Grzedzice i Żarowo termometr wskazywał dwadzieścia jeden i tak 50% planu na ten tydzień przed pracą wykonałem.
Maki wzdłuż DDR-ki z Żarowa
Maki wzdłuż DDR-ki z Żarowa © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,Dp 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka przed pracą.

Warszyn (niem.Warsin)

Niedziela, 6 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 1

Dziś wybrałem się na południowe tereny od Stargardu zaczynając od dojazdu do DDR-ki w Witkowie Drugim a następnie kieruję się do Dolic zaliczając Kolin i Morzyce a na drodze znikomy ruch jedynie przed Dolicami mijam się z piątką bikerów ze stargardzkiego STC. W Dolicach wybieram drogę na Pęłczyce i jadę nią do Brzezin aby tam odbić na Warszyn.
Nowa farma wiatrowa za Dolicami
Nowa farma wiatrowa za Dolicami © strus
WARSZYN (niem.Warsin) Wieża widokowa z XIX w.
WARSZYN (niem.Warsin) Wieża widokowa z XIX w. © strus
WARSZYN (niem.Warsin) Zabytkowy pałac z pocz. XX w., pseudoklasycystyczny.
WARSZYN (niem.Warsin) Zabytkowy pałac z pocz. XX w., pseudoklasycystyczny. © strus
Przed samym Warszynem droga masakra i tak naprawdę będę się męczył dopóki nie dojadę do wojewódzkiej 122-ki w Ukiernicy a po drodze zaliczam kilka wiosek do których już Trek-iem się nie wybiorę a w Żukowie za przystankiem pokazał mi się odremontowany demkel
ŻUKÓW (niem.Suckow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
W Ukiernicy zaskoczyła mnie nowa nawierzchnia do samego Lubiatowa na DW 122 w którym skończyło mi się picie a oba sklepy były zamknięte i prze mną kolejny odcinek kiepskiej drogi do Zaborska gdzie był sklep otwarty ale bałem się zostawić rower przed nim gdzie prawie dziesiątka miłośników 'chmielowej zupy" przesiadywała na ławce i parapecie.

W kolejnych wioskach sklepy zamknięte w Obrycie ostatnia szansa i taka sama sytuacja jak w Zaborsku wie ostatnie 30 kilometrów musiałem jechać bez picia co mnie wykończyło bo  wiedziałem że dopiero gdy zaliczę Reńsko, Warnice i przejadę przez strefę przemysłową w Kluczewie na 3 kilometry przed metą będzie pierwszy bezpieczny sklep w Giżynku a od jutra zaczynam drugie zmiany i mam nadzieje że uda mi się chodź dwa razy wstać wcześniej aby przed pracą zaliczyć pięćdziesiątkę.
Nowe rondo na Metalowej
Nowe rondo na Metalowej © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Dobropole Pyrzyckie,Brzezina,Warszyn,Gardziec,Przywodzie,Karsko,Żuków,
Ukiernica,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.

M A P K A :Warszyn (niem.Warsin)