Wrzesień, 2020

Suma podjazdów:2015 m

Grzybowe okolice

Niedziela, 13 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 6

Początkowo pojechałem do DDR-ki w Osetnie zamiarem jazdy krajową dziesiątką do Suchania ale samochody szybko wybiły mi ten pomysł i w Świętym zawróciłem. Do Stargardu wróciłem wydłużoną drogą bo od razu odbiłem w Strachocinie w kierunku krajowej dwudziestki a dojechałem do niej przez Ulikowo i w Kiczarowie zameldowałem się DW 20 a tam też spory ruch w obu kierunkach.
Święte (niem. Schwendt)Kościół Rzymskokatolicki pw. św. Antoniego z Padwy
Święte (niem. Schwendt)Kościół Rzymskokatolicki pw. św. Antoniego z Padwy © strus
Stargard- Krzyż pokutny
Stargard- Krzyż pokutny © strus
Na nowym rondzie w Stargardzie odbijam na Klępinoa dalej postanowiłem dojechać do "Chociwelki" przez Małkocin i Siwkowo aby skierować się do grzybowych lasów  w okolicy Sowna ale zanim pojechałem po DW 142 zrobiłem jeszcze szufladę do Warchlinka.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w. © strus

Na 'Chociwelce" umiarkowany ruch ale bez ciężarowek więc nie zjeżdżam na Poczernin tylko jadę prosto do krzyżówki z Dw 141 aby tam odbić na Przemocze a po drodze zatrzymuje się w dwóch miejscach aby zajrzeć na obrzeża lasu czy coś się znajdzie do sfotografowania.
Gąsienica na DW 142
Gąsienica na DW 142 © strus
Grzybki przy DW 142
Grzybki przy DW 142 © strus
Golden spindles na DW 141
Golden spindles na DW 141 © strus
Kania w Przemoczu
Kania w Przemoczu © strus
Zawracam w Przemoczu na krzyżówce do Maszewa i jadę do DW 142 gdzie zjeżdżam na Sowno i jadę dojazdem pożarowy 36 do momentu gdy zmienia się nawierzchnia na piach więc Speeder nie da rady to wracam na główną drogę.
Dojazd pożarowy 36 w Sownie
Dojazd pożarowy 36 w Sownie © strus

Wcześniej nie wspominałem ale 2 km od zjazdu na  Poczernin na DW 142 gdy pojawiły się pierwsze drzewa każdy wjazd do lasu był zastawiony samochodami którymi przybyli grzybiarze tak było aż do Rogowa i tym razem widziałem u nich grzyby czyli wypad mieli udany. Z Sowna jadę do Żarowa wydłużoną drogą do Żarowa przez Poczernin i Lubowo a następnie wracam do Stargardu przez Grzędzice i Lipnik a od jutra druga zmiana a ma być upalnie :(

Stargard,Osetno,Strachocin,Święte,Strachocin,Kolonia Ulikowo,Ulikowo,Kiczarowo,Stargard,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlinko,DW142,
Przemocze,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Grzybowe okolice

Głaz Lewandowskiego

Sobota, 12 września 2020 · dodano: 12.09.2020 | Komentarze 6

Gdy ja już byłem gotów do jazdy okazało się że tylna opona Seeder-a nadawała się do wymiany więc to zrobiłem bo jedną miałem jeszcze w zapasie i gdy zabrałem się do napompowania to urwał się zawór Presta [za to ich nie lubię] no i było trzeba wymienić również dętkę i zanim wyruszyłem w drogę pojechałem kupić zapas i dopiero wydłużoną drogą przez Giżynek dojechałem do DDR-ki którą pojechałem do Bielkowa a tam wjechałem na DW 120 którą dojechałem za Stare Czarnowo z przerwą na ścieżkę rowerową łączącą Kołbacz i Stare Czarnowo.
Wjazd do Puszczy Bukowej
Wjazd do Puszczy Bukowej © strus
Ledwo wjechałem w puszczę od razu  łapię się na duży ruch aut ,prawdopodobnie grzybiarzy bo wielu miejscach były zaparkowane samochody a po puszczy maszerowali grzybiarze z koszami lub reklamówkami a najwięcej ich było za Dobropolem i w okolicy głazu Lewandowskiego przy którym zawróciłem aby nie załapać się na bruk przy zjeździe do Płoni.

Głaz Lewandowskiego
Głaz Lewandowskiego © strus
Kamienny drogowskaz na Bukowej
Kamienny drogowskaz na Bukowej © strus
W drodze powrotnej w Starym Czarnowie spotykam Jurka [prim8] który wracał do domu z zamiarem jazdy przez "Bukową" a ja jadę dokładnie tą samą drogą do Linika gdzie sprawdzam ile mi zostało czasu do powrotu Iwonki z pracy i okazało się że mogę sobie pozwolić jeszcze na przejazd przez Grzędzice i Żarowo a na mecie byłem 3 minuty przed małżonką.

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Głaz Lewandowskiego,Dobropole Gryfińskie,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A: Głaz Lewandowskiego

50-tka po pracy z plusem

Piątek, 11 września 2020 · dodano: 11.09.2020 | Komentarze 2

W końcu ciepły dzień bez zimnego wiatru więc wyruszyłem po pracy na pięćdziesiątkę z plusem ponieważ miałem nieco więcej wolnego czasu dlatego do standardowego kilometrażu dorzuciłem jeszcze kilka a rozpocząłem do przejazdu przez Witkowo Drugie i Kluczewo do strefy przemysłowej a następnie skierowałem się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo aby pojechać do gminy Kobylanka.Dziś nieco krócej bo od razu w Niedźwiedziu kieruję się przez Reptowo do Cisewa a dalej z powrotem na DDR-kę w Zieleniewie przez DP 36 i Miedwiecko i mini pauzą na zdjęcia.
Żuk wiosenny (Trypocopris vernalis)
Żuk wiosenny (Trypocopris vernalis) © strus
Wrzos zwyczajny, wrzos pospolity (Calluna vulgaris (L.) Hull)
Wrzos zwyczajny, wrzos pospolity (Calluna vulgaris (L.) Hull) © strus

Gdy dojechałem do Lipnika sprawdziłem godzinę i okazało się że do Stargardu mogę pojechać wydłużoną drogą przez Grzędzice i Żarowo i w końcu po trzech weekendach w pracy dwa kolejne wolne :)

Stargard,Witkowo,Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50- tka po pracy z plusem.

Czwartek, 10 września 2020 · dodano: 10.09.2020 | Komentarze 0

Trzecia w tym tygodniu pięćdziesiątka po pracy przejechana po gminie Kobylanka zaliczona początkowa ta samą kombinacją co we wtorek czyli na początku do Zieleniewa a następnie do Wielichówka przez Miedwiecko i Cisewo a później do nowej drogi w Niedźwiedziu.

Przy nowej drodze zawróciłem i tą samą drogą wróciłem do Reptowa gdzie skierowałem się do ścieżki rowerowej w Kobylance aby nią jak dojechać do Lipnika a tam odbić w kierunku ścieżki rowerowej w Żarowie i wrócić do domu.
Grzybek nieznany
Grzybek nieznany © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Środa, 9 września 2020 · dodano: 09.09.2020 | Komentarze 2

Pogoda podobna do wczorajszej chodź momentami widziałem słoneczko i zaliczyłem pięćdziesiątkę po pracy w stroju na krótko mimo że wiaterek dawał się we znaki ale był znośny bo nie zimny.Rundka prawie standardowa tylko w innej kolei zaliczone odcinki,tym razem jak wczoraj rozpocząłem jazdę od ścieżki rowerowej na Lipnik którą dojechałem do Motańca aby skierować się do Zdunowa gdzie zawróciłem.
Wjazd na drogę od strony Zdunowa
Wjazd na drogę od strony Zdunowa © strus
Wracam do Niedźwiedzia i tak jak wczoraj od tego momentu wracam tą samą drogą do domu zaczynając od przejazdu przez Reptowo a następnie kieruję się do Cisewa a tam mini sesja fotograficzna w centrum wioski.
Prace remontowe w Reptowie
Prace remontowe w Reptowie © strus
Aksamitka rozpierzchła (Tagetes patula L.)
Aksamitka rozpierzchła (Tagetes patula L.) © strus

Jadąc przez Cisewo przypomniałem sobie jak to mówi dornfeld o miejscówce z kaniami i okazało się że jest ich dam wiele ale potrzeba jeszcze trochę poczekać aby urosły ale kilka fotek zrobiłem.
Rodzinka kani
Rodzinka kani © strus

Po sesji zdjęciowej wjeżdżam na dojazd pożarowy 32 do Miedwiecka a następnie w Zieleniewie melduję się na DDR-ce do Grzędzic i na sam koniec pokonuję odcinek Żarowo -Stargard.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Dp36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Wtorek, 8 września 2020 · dodano: 08.09.2020 | Komentarze 0

Pech do pogody wczoraj trwał bo ledwo się przebrałem do jazdy po pracy a za oknem zaczął lać deszcz więc odpuściłem ale dziś ciepły dzień chodź gdy wyruszyłem mocno dawał się we znaki wiatr .Wiało porządnie ale na szczęście wiatr nie był zimny i całą trasę przejechałem ubrany na "krótko". Dziś zaliczyłem pięćdziesiątkę po pracy jadąc do gminy Kobylanka ale nieco inaczej niż to przeważnie bywa.Najpierw najkrótszą drogą jechałem pod mocny wiatr do Zieleniewa gdzie postanowiłem odbić na Wielichówko aby ukryć się między drzewami przed "dmuchaniem" zaliczając dojazd pożarowy 36  i szufladę z Cisewa do Wielichówka na po drodze spotkałem kolegę Tomasza który właśnie wracał z prawobrzeża Szczecina do domu zaliczając swoją rundę.
W drodze do Wielichówka
W drodze do Wielichówka © strus
Żółty kwiatek
Żółty kwiatek © strus
Gdy ponownie zawitałem w Cisewie pojechałem prosto przez Reptowa do nowej drogi w Niedźwiedziu przy której spojrzałem na licznik i było wiadomo że mogę wracać do domu tą samą drogą bez szuflady i będzie zaliczona pięćdziesiątka.

W drodze powrotnej sprzyjał mi wiaterek i tak dobrze mi się jechało że gdy dotarłem do Lipnika postanowiłem dorzucić kilka kilometrów wracając wydłużoną drogą do mu przez Grzędzice i Żarowo
Biały grzybek
Biały grzybek © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy....wietrzna.

Węzeł Szczecin Dąbie

Niedziela, 6 września 2020 · dodano: 06.09.2020 | Komentarze 5

Na pięć  dni drugiej zmiany cztery razy wstawałem o siódmej rano aby zaliczyć jakąś pięćdziesiątkę przed pracą i za każdym razem krzyżował mi plany padający deszcz i  w końcu wolna niedziela słoneczna ale z zimnym wiatrem przez którego zaraz po opuszczeniu Stargardu założyłem rękawki bo ubrany na krótko przy piętnastu stopniach komfortu termicznego nie czułem.
Zaliczyłem nowy 800 metrowy odcinek nowej ścieżki rowerowej i pojechałem innymi DDR-kami do strefy przemysłowej w Kluczewie aby na końcu asfaltu przy ulicy Metalowej zawrócić .
Nowy odcinek DDR-ki w kierunku Kluczewa
Nowy odcinek DDR-ki w kierunku Kluczewa © strus
Budowa kolejnego odcinka ulicy Metalowej
Budowa kolejnego odcinka ulicy Metalowej © strus
Po nawrotce jadę do ronda w Golczewie a następnie kieruję się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Wierzchląd i Kunowo na której był duży ruch rowerów aż do momentu gdy dojechałem nową drogą do Zdunowa gdzie postanowiłem pojechać do węzła Dąbie czyli do drogi S 3 na której w kierunku morza aut było masakrycznie dużo i stały prawie w miejscu.

Wielki korek na S3 w kierunku morza
Wielki korek na S3 w kierunku morza © strus
Nad S trójką zawracam i tą samą drogą wracam do Niedźwiedzia a kolejny odcinek trasy do standardowy przejazd wydłużoną drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Cisewo i dojazdem pożarowym 36  i dojechanie do ronda w Lipniku.
Ciemne chmury w Cisewie
Ciemne chmury w Cisewie © strus
W Lipniku sprawdziłem godzinę i miałem jeszcze trochę czasu bo miałem się zameldować na obiedzie o 14.30 więc po zaliczeniu Grzędzić wracam do domu ścieżką rowerową od Żarowa a przed mną kolejne pięć dni pracy na pierwszą zmianę i jak na razie prognozy nad nadchodzący tydzień są bez deszczowe więc będzie można zaliczyć kilka pięćdziesiątek po pracy.
DDR-ka z Żarowa
DDR-ka z Żarowa © strus
Rękawki dziś się przydały bardzo
Rękawki dziś się przydały bardzo © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.