Czerwiec, 2020

Skrajem prawobrzeża

Sobota, 13 czerwca 2020 · dodano: 13.06.2020 | Komentarze 3

Zanim wjechałem na wczorajszą trasę do Kołbacza w Lipniku zrobiłem pięciokilometrową rundkę po mieście  a później do Żarowa ścieżką rowerowa i przejazd przez Grzędzice do ścieżki rowerowej którą jadę do Bielkowa gdzie zjeżdżam na DW 120 i ląduje w Kołbaczu gdzie wjeżdżam na ścieżkę rowerową i samotnie jadę do Starego Czarnowa.
Parafia Greckokatolicka p. w. św. Jozafata Kuncewicza w Stargardzie
Parafia Greckokatolicka p. w. św. Jozafata Kuncewicza w Stargardzie © strus

Głazy narzutowe w Kołbaczu
Głazy narzutowe w Kołbaczu © strus
Do Kołbacza aby wjechać na ścieżkę rowerową do Śmierdnicy wracam ze Starego Czarnowa szosą a następnie DW 120 a jadąc do pętli B&R na DDR-ce nie spotkałem ponownie żadnego rowerzysty co mnie zdziwiło bo dziś przecież wolna sobota.Jak ścieżka chowa się w lesie to panowały warunki złe dla mojego oka czyli jazdę pod drzewami w mocnym słońcu czego bardzo nie lubię na drogach z dziurami bo nie wiem czy ciemna plama to łata czy dziura jadąc szybko.Gdy DDR-ka się skończyła wjechałem na szosę i jadę do Płoni i po przejechaniu pod DK 10 skierowałem się do nowej drogi w Zdunowie.
Leśny odcinek DDR-ki do Szczecina
Leśny odcinek DDR-ki do Szczecina © strus
Bardzo niski stan rzeki Płonia
Bardzo niski stan rzeki Płonia © strus
Na koniec został przejazd do Niedźwiedzia nową drogą a następnie wydłużoną drogą przez Reptowo I Cisewo jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą wracam do Stargardu.
Na odcinku Cisewo - Miedwiecko termometr w liczniku rowerowym pokazał 37  stopni
Druga przeszkoda na drodze do Niedźwiedzia
Druga przeszkoda na drodze do Niedźwiedzia © strus
Upał w słońcu
Upał w słońcu © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Skrajem prawobrzeża

Szczecin prawobrzeże

Piątek, 12 czerwca 2020 · dodano: 12.06.2020 | Komentarze 3

Trzy dniowy weekend ostatnio mi się nie trafiał ale już dzisiejsze popołudnie zaplanowała  Iwonka więc rano szybko zakupy i rundka do Szczecina na nową ścieżkę rowerową zobaczyć czy będzie dużo rowerzystów jak w weekendowe dni.Na początek zaczynam od ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej którą jadę do Kobylanki gdzie robię zakupy napojów na drogę i kieruję się do DDR-ki w Kołbaczu przez Bielkowo i Nieznań.Jadąc do pętli B&R na DDR-ce nie spotkałem żadnego rowerzysty cała droga należała do mnie i latających owadów które dokuczały.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus

Ze Śmierdnicy kieruje się na ulicę Trzcinowa gdzie zaczyna się nowy odcinek ścieżki rowerowej którą dojedziemy do Dąbskiej a tam przez Kijewo jadę do Dąbia w małym korku na Pomorskiej ale dzięki temu może uniknąłem odprysków przy wypadku dwóch aut na Tczewskiej,tylko słyszałem huk będąc na Goleniowskiej.
Odcinek szutrowy DDR-ki
Odcinek szutrowy DDR-ki © strus
DDR-ka na Dąbskiej
DDR-ka na Dąbskiej © strus
Omijam chodnikiem rozbite auta i kieruje się najpierw do węzła Dąbie a następnie do nadal nie oddanej do użytku drogi łączącej Zdunowo z Niedźwiedziem na której są ponownie trzy przeszkody nie do pokonania przez auta ale rower daje radę.
Przeszkoda na nowej drodze w Zdunowie
Przeszkoda na nowej drodze w Zdunowie © strus
Na koniec wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance przez Reptowa i jadę szybko do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Kijewo,Dąbie,
Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Szczecin prawobrzeże

50-tka przed pracą.

Środa, 10 czerwca 2020 · dodano: 10.06.2020 | Komentarze 3

Jestem zadowolony że udało mi się zmobilizować i po raz drugi w tym tygodniu zaliczyć pięćdziesiątkę tym razem przez pracą i zrobiłem stara rundkę do gminy Kobylanka ale zanim ruszyłem ścieżką rowerową do Żarowa zrobiłem rundkę pięciokilometrową po mieście gdzie trafiłem poniemiecką pokrywę studzienki kanalizacyjnej.
Zabytkowa pokrywa studzienki kanalizacyjnej
Zabytkowa pokrywa studzienki kanalizacyjnej © strus
Standardowo po zaliczeniu DDR-ki do Żarowa i Grzędzic wjeżdżam na kolejną ścieżkę rowerową prowadzącą do gminy Kobylanka i kieruję się do końca drogi w Niedźwiedziu gdzie nadal szczelnie jest zablokowana droga do Zdunowa i tam zawracam.
Makowa górka
Makowa górka © strus
DDR-ka w Kobylance
DDR-ka w Kobylance © strus
Wracam do Kobylanki na ścieżkę rowerową a przed nią spotykam ponownie trzykołowe auto i po fotkach wracam DDR-ka do Stargardu a w mieście przed stacją diagnostyczną stoją chyba rosomaki nawet nie wiedziałem że muszą przechodzić przeglądy techniczne a przynajmniej pierwszy raz w życiu widziałem je na stacji diagnostycznej.
Trzykołowe auto w Kobylance
Trzykołowe auto w Kobylance © strus

Rosomaki na przeglądzie
Rosomaki na przeglądzie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
M A P K A : 50-tka przed pracą
Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

50-tka przed pracą.

Poniedziałek, 8 czerwca 2020 · dodano: 08.06.2020 | Komentarze 5

Jak to Michał zwał przed praca pojechałem przewietrzyć łysinę bo udało mi się bez problemów wstać na tyle wcześnie aby zaliczyć pięćdziesiątkę zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej w kierunku Giżynka a następnie jak wczoraj udałem się do kolejnej DDR-ki i pojechałem nią do Motańca a następnie skierowałem się do nowej drogi do Zdunowa ale nie udało mi się tam dojechać przez blokujące koparki i podejrzewałem że coś się dzieje na drodze bo wjazd był szczelnie zastawiony jak nigdy wcześniej.
Zastawiona droga do Zdunowa
Zastawiona droga do Zdunowa © strus

Po nawrotce jadę przez Reptowo do Cisewa a następnie wracam przez dojazd pożarowy 36 do DDR-ki w Zieleniewie i jadę nią do Grzędzic a na koniec pozostała ścieżka rowerowa z Żarowa do Stargardu.
Bocian w okolicy węzła Zachód
Bocian w okolicy węzła Zachód © strus

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka przed pracą.

Straszenie deszczem.

Niedziela, 7 czerwca 2020 · dodano: 07.06.2020 | Komentarze 4

Na siedem dni mam teraz sześć dni drugą zmianę więc liczyłem dziś na setkę bo miałem wolną niedzielę i czas do piętnastej,co z tego że byłem gotów do jazdy przed dziesiątą jak spłoszył mnie padający deszcz dwukrotnie i dopiero przed trzynasta pojechałem do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Witkowo Drugie i postanowiłem pojeździć wokół komina bo jakby zaczęło mocno lać to szybko wrócę do domu.Pierwsze krople poczułem w Witkowie a drugie gdy zawróciłem na końcu ulicy Metalowej w strefie przemysłowej i skierowałem się do Stargardu przez Golczewo i Giżynek.
Strefa przemysłowa w Kluczewie
Strefa przemysłowa w Kluczewie © strus
W Stargardzie skierowałem się do DDR-ki przy Szczecińskiej i dojechałem do Zieleniewa a tam odbiłem w kierunku dojazdu pożarowego 36 aby przez Cisewo dojechać do Wielichówka.Mimo nie najlepszej pogody na trasie spotkałem dużo bikerów i rowerzystów niedzielnych więc trzeba było ostrożnie jechać ścieżką rowerową i dlatego uciekłem z niej.
Dojazd do DP36
Dojazd do DP36 © strus

Ta samą drogą wracam z Wielichówka do Lipnika gdzie sprawdzam czas i postanawiam jechać do domu przez Grzędzice i Żarowo a na DDR-ce z Żarowa również panuje spory ruch różnego rodzaju dyscyplin sportowych.Na deszcz większy się nie załapałem i żałuje że nie wyruszyłem wcześniej to może mnie to zmotywuję do zaliczenia rundek przed praca w tym tygodniu.

Facelia błękitna
Facelia błękitna © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Gizynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Straszenie deszczem

Barlinek

Czwartek, 4 czerwca 2020 · dodano: 04.06.2020 | Komentarze 4

Za późno i miały być jakieś nowe tereny do odkrycia ale się nie przygotowałem i postanowiłem ruszyć na Barlinek zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej w Witkowie Drugim a następnie obrać kierunek na Dolice przez Kolin i Morzyce.Gdy opuściłem Stargard poczułem silny wiat który mnie zaskoczył bo jak sprawdzałem prognozę pogody to nie było mowy o silnym wianiu w mojej okolicy i tak musiałem z nim walczyć 56 km a po drodze myślałem dwukrotnie o zmianie kierunku jazdy a tak mnie bolą teraz całe ręce a najbardziej nadgarstki ale te chyba od kiepskich nawierzchni na trasie.
DDR-ka w Witkowie Pierwszym
DDR-ka w Witkowie Pierwszym © strus
Z Dolic kieruje się do drogi wojewódzkiej 151 która prawie do Pełczyc dostała nową nawierzchnię i mimo wiatru trochę lżej się jechało a wcześniej jeszcze zahaczyłem o Dobropole Pyrzyckie gdzie jakaś babcia mnie pilnowała gdy zobaczyła że wchodzę na teren kościoła ,odeszła dopiero jak odjechałem.
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul) Nagrobki rodziny Rechholtz
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul) Nagrobki rodziny Rechholtz © strus
W oddali dużo maków
W oddali dużo maków © strus
Gdy już wjechałem na DW 151 i nią dojechałem do Pełczyc byłem bardzo zdziwiony z dużego ruchu aut na drodze bo nigdy wcześniej tak nie  było i kilka razy byłem i ucieszyłem sie gdy przed "Dino" pojawiła się nowa DDR-ka i myślałem że dojadę nią do Barlinka ale niestety we wsi trzeba przejechać przez DW 151 i odbija gdzieś na południe chyba na Danków.
Pomnik Niepodległości w Pełczycach
Pomnik Niepodległości w Pełczycach © strus
PEŁCZYCE (niem.Bernstein)Kościół parafialny p.w. Narodzenia NMP z 2 poł. XIII w. © strus
Nowa DDR-ka w Pełczycach
Nowa DDR-ka w Pełczycach © strus

A na DW 151 nadal wielki ruch jadąc do Barlinka pomyślałem że zrezygnuje z jazdy do Lipian i pojadę gorszymi drogami czyli znowu będę się męczył a dopiero skończyłem walkę z wiatrem.
BARLINEK (niem.Berlinchen) Fontanna gęsiarki z 1912 roku
BARLINEK (niem.Berlinchen) Fontanna gęsiarki z 1912 roku © strus
Barlinek (niem.Berlinchen) - Dom Chiński
Barlinek (niem.Berlinchen) - Dom Chiński © strus
Molo w Barlinku
Molo w Barlinku © strus
Teraz na drogę powrotną która będzie ciężka tym razem nie przez wiatr ale nawierzchnie jak i przez brak sklepów aby kupić coś do picia które skończyło mi się 3 km za Barlinkiem i dopiero w Zaborsku spotkałem otwarty sklep ,nawet w Przelewicach wszystkie były zamknięte poza Dino jedynym plusem bardzo niski ruch pojazdów do samych Przelewic.

LASKOWO (niem.Gross Latzkow) Zabytkowy pałac wraz z parkiem z XVIII-XIX w.
LASKOWO (niem.Gross Latzkow) Zabytkowy pałac wraz z parkiem z XVIII-XIX w. © strus
Przelewice (niem.Prillwitz) Zespół Pałacowo-Folwarczny
Przelewice (niem.Prillwitz) Zespół Pałacowo-Folwarczny © strus
Ponad 30 km musiałem dygać aby w końcu coś zimnego zaliczyć w Zaborsku i ruszyć na ostanie kilometry do domu kierując się do Obryty a następnie przez Reńsko i Warnice wjechać na byłe tereny poradzieckiego lotniska a dla wiadomości Janusza prawie w każdej wiosce były zasiedlone bocianie gniazda.
Zasłużona pauza
Zasłużona pauza © strus
Stary Przylep (niem.Alt Prilipp) Kościół i bocian
Stary Przylep (niem.Alt Prilipp) Kościół i bocian © strus
Warnice - Wjazd na tereny byłego lotniska
Warnice - Wjazd na tereny byłego lotniska © strus
Wiedziałem że trwają prace budowlane na ulicy Metalowej ale nie wiedziałem że pokruszyli większość pasa startowego do tego stopnia że musiałem iść pieszo niosąc rower a na reszce pasa niespodzianka metrowy rów z prętami a później już prosto przez Golczewo i Gizynek do domu i gdy chciałem zakończyć zapis trasy na sporttracker zabrakło prądu w moim smartfonie i się nie zapisała trasa ale na szczęście samsungowa apka zapisał i eksportowałem ja do trackera.
Resztki pasa
Resztki pasa © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Dobropole Pyrzyckie,Brzezina,Sułkowo,Pełczyce,Łyskowo,Wierzchno,Jaromierki,Osina,Lutówko,
Równo,Laskowo,Płońsko,Rosiny,Kłodzino,Przelewice,Kosin,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.
M A P K A : BARLINEK

Środa, 3 czerwca 2020 · dodano: 03.06.2020 | Komentarze 1

Wczoraj po pracy sprawy rodzinne i reszta dnia na odpoczynek a dziś jak w poniedziałek po pracy ta samą droga do nowej szosy na Zdunowo pojechałem na początku dwoma ścieżkami rowerowymi zaczynając od jazdy do Żarowa.Nową drogą dojechałem do osady Gajęcki  Ług i zawróciłem bo na drodze stały dwie pracujące koparki.

DDR-ka w kierunku Motańca
DDR-ka w kierunku Motańca © strus
Chaber
Chaber © strus

Po nawrotce do Niedźwiedzia obieram kierunek na Cisewo przez Reptowo aby dojazdem pożarowym pojechać do Miedwiecka i skierować się na ścieżkę rowerową w Zieleniewie
i wrócić do Stargardu a jutro wolne więc jak pogodo i zdrowie pozwoli pokręcę więcej.
Wjazd od strony Cisewa na DP36
Wjazd od strony Cisewa na DP36 © strus

Stargard,Żarowo,Grzedzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajeceki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
Dp36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Poniedziałek, 1 czerwca 2020 · dodano: 01.06.2020 | Komentarze 2

Nie lubię robić do czternastej bo po zaliczeniu pięćdziesiątki jest już po szesnastej a trzeba się wykąpać i zjeść obiad  i mało zostaje czasu wolnego na inne zajęcia ale rower przy słonecznej pogodzie trzeba zaliczyć chodź dziś wiatr był w porywach bardzo upierdliwy.Zanim dojechałem do wiaduktu nad DK 10 zaliczyłem dwie ścieżki rowerowe zaczynając od drogi na Żarowo.
DDR-ka przed Żarowem
DDR-ka przed Żarowem © strus
DDR-ka przed Motańcem
DDR-ka przed Motańcem © strus
Kolejny etap rundki to dojazd do Zdunowa nową drogą z Niedźwiedzia gdzie zawróciłem i udałem się w drogę powrotną do ścieżki rowerowej w Kobylance jadąc do niej przez Reptowo a na koniec DDR-ką prosto do domu.
Koniczyna łąkowa
Koniczyna łąkowa © strus

Doga powrotna do Niedźwiedzia
Doga powrotna do Niedźwiedzia © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50 -tka po pracy.