Listopad, 2020

Szczecin Dąbie

Środa, 11 listopada 2020 · dodano: 11.11.2020 | Komentarze 4

Dziś ubrałem się zdecydowanie inaczej niż ostatnimi razami  , po raz pierwszy tej jesieni założyłem spodnie z membrana ,ciepłe rękawice oraz buty zimowe i wcale tego nie żałowałem bo miejscami termometr pokazywał mi pięć stopni.Wyruszyłem w kierunku Kluczewa i ostatniej chwili zmieniłem plany na rundkę i postanowiłem zaliczyć prawobrzeże Szczecina ale w wydłużonej wersji więc udałem się do ścieżki rowerowej w kierunku Kobylanki gdzie skierowałem się do ścieżki rowerowej w Kołbaczu  gdzie spotkałem bikera ze Szczecina na szosówce Krossa w barwach żółto czarnych.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Kościół Rzymskokatolicki Pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa © strus
Razem przejechaliśmy rozmawiając całą drogę do Kijewka na Dąbskiej on pojechał do auta na Kijewo a ja skierowałem się do ronda Reagana a po drodze od Kołbacza do Śmierdnicy oraz od odcinka szutrowego do w/w ronda bardzo dużo bikerów i rowerzystów co mnie zaskoczyło bo przecież warunki nie były dziś komfortowe i znowu zawolidrogami były mamusie z wózkami.
Rondo Ronalda Reagana
Rondo Ronalda Reagana © strus
Jadąc ulica Łubinowa zauważyłem że jest budowana nowa ścieżka rowerowa wzdłuż tej ulicy która połączona jest z DDR-ka przy Struga na niektórych odcinka jest już nawierzchnia asfaltowa.Przejeżdżam nad DK 10 i kieruje się do dzielnicy Dąbie a jadąc przez torowisko nieoczekiwanie spada mi z kierownicy przednie oświetlenie ale na szczęście nikt za mną nie jechał i ocalało bez szkód.
Nad DK 10 na prawobrzeżu
Nad DK 10 na prawobrzeżu © strus

Na Newtona w Dąbiu tragiczna nawierzchnia z wielkimi niebezpiecznymi muldami czego ostatnim razem jakoś nie za uwarzyłem a dalej kieruję się Goleniowską do Tczewskiej i standardową drogą wracam do Zdunowa po przejechaniu nad S 3 i zaliczeniu Wielgowa. Ostatni etap dzisiejszej rundki to jakby droga powrotna standardowej pięćdziesiątki po pracy gdy zajeżdżam do Zdunowa czyli jadę wydłużoną drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Reptowo i Cisewo a po drodze na DP 36 spotykam kilku grzybiarzy z pełnymi koszami podgrzybków.
REPTOWO (niem.Karolinenhorst) Lapidarium Sepulkralne
REPTOWO (niem.Karolinenhorst) Lapidarium Sepulkralne © strus
W Zimowej kurtce
W Zimowej kurtce © strus
Po krótkiej chwili dojechałem do Lipnika gdzie sprawdziłem godzinę i okazało się że powrót mogę wydłużyć o pięć kilometrów więc odbijam na Grzędzice i docieram do DDR-ki w Żarowie którą wracam już do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Bukowe,Majowe,Dąbie,
Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : SZCZECIN DĄBIE

Bliskie okolice

Niedziela, 8 listopada 2020 · dodano: 08.11.2020 | Komentarze 7

Gdy szykowałem rower do wyjazdu podczas pompowana przedniego koła urwał mi się zawór presta ale powietrze nie zeszło i okazało się że mam tylko jedn zapas i gdy go założę będę jechał bez czego nie toleruję .Postanowiłem zaryzykować i wyruszyłem ze złamanym zaworem ale z zapasem pod siodłem i pojeździć po bardzo bliskich okolicach Stargardu bo w razie kapcia syn będzie miał krótki dystans do mnie.Na początek pojechałem przez Witkowo Drugie do Kluczewa a po drodze pomyślałem że będę zaliczał "szufladowe" wjazdy i tak pierwszy był do końca szosy na osiedlu Lotnisko .
Cukrownia Kluczewo
Cukrownia Kluczewo © strus
Wróciłem do ronda i pojechałem druga szufladę do końca ulicy Metalowej która jest wydłużana o kolejne 650 m wraz ze ścieżką rowerową a po nawrotce zanim wróciłem do Golczewa zaliczyłem jeszcze cztery krótkie "szufladki" w strefie przemysłowej spotykając kilkunastu starszych rowerzystów.
Rozbudowa ulicy Metalowej
Rozbudowa ulicy Metalowej © strus
Gdy już wróciłem do ronda w Golczewie skierowałem się do Skalina a następnie przez Wierzchląd i Kunowo pojechałem do Zieleniewa w którym na bardzo krótko zawitałem na ścieżce rowerowej bo zjechałem z niej do drogi w kierunku Miedwiecka.
Prawie jak rzepak wiosną ale to gorczyca
Prawie jak rzepak wiosną ale to gorczyca © strus
Gorczyca (Sinapis L.) w okolicy Skalina
Gorczyca (Sinapis L.) w okolicy Skalina © strus
Kolory jesieni
Kolory jesieni © strus
Zanim przejechałem przez torowisko w Miedwiecku zaliczyłem drogę techniczna wzdłuż DK 10 ale tylko odcinki z asfaltowa nawierzchnią z nadzieją że ją wydłużyli ale tak się nie stało a następnie obrałem kierunek na ostatnia szufladę do Wielichówka przez DP 36 i Cisewo z mini pauza na zdjęcia.
W drodze do Wielichówka
W drodze do Wielichówka © strus
Tu grzybków nie było :(
Tu grzybków nie było :( © strus
Wróciłem do Zieleniewa i zrobiłem małą rundkę po Morzyczynie aby przy Netto wjechać na ścieżkę rowerową którą jadę przez Zieleniewo i Lipnik do Grzędzic a następnie pozostał ostatni odcinek drogi dojazdowej do DDR-ki w Żarowie i powrót nią samotnie do Stargardu a od jutra na pewno dwa dni przerwy od roweru bo druga zmian.

Jesień na DDR-ce z Żarowa
Jesień na DDR-ce z Żarowa © strus

Trasa:
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniwo,
Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Bliskie okolice

Prawobrzeże Szczecina

Czwartek, 5 listopada 2020 · dodano: 05.11.2020 | Komentarze 4

Wolny dzień w tygodniu od pracy ale od rana klika spraw do załatwienia i dopiero wyruszyłem prawie o tej godzinie jak bym pierwszą zmianę zaliczył zaczynają jak ostatnie dwa dni od ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej która jadę do Morzyczyna a tam odbijam na Bielkowo do DW 120 jadąc przez Oś.Zielone i Jeczydół.
Budowa DDR-ki w Bielkowie
Budowa DDR-ki w Bielkowie © strus
Drogą wojewódzką jadę do Kołbacza przez Nieznań a tam wjeżdżam na ścieżkę rowerową  do prawobrzeżnych dzielnic Szczecina na której spotyka kilku bikerów i kilka dam na rowerach[nie rozumie po co się perfumować idąc na rower] .Do tego miejsca męczarnia z zimnym wiatrem i jazda w większości pod różne wzniesienia .Na odcinku zalesionym ścieżka pokryta dużo ilością liści ale suchych więc było można bezpiecznie jechać do samej Śmierdnicy gdzie wjeżdżam na DW 119 bo DDR-ka się kończy.

DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Dojeżdżam do krajowej dziesiątki i odbijam w kierunku nowej drogi w Zdunowie którą molestuje cały ten tydzień i kieruję się do Niedźwiedzia a później standardowa trasa powrotna zaczynająca się od Reptowa a po zaliczeniu Cisewa jadę drogą pożarowa 36 do Miedwiecka i kieruje się na ostatni odcinek do Stargardu czyli DDR-kę w Zieleniewie.
Pod DK 10
Pod DK 10 © strus
Nowa droga łącząca dunowo z Niedźwiedziem
Nowa droga łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.

M A P K A : Prawobrzeże Szczecina

Środa, 4 listopada 2020 · dodano: 04.11.2020 | Komentarze 4

Dziś pogoda gorsza niż wczoraj a przed wszystkim odczuwałem dość zimny wiatr chodź nie był silny.Tak jak wczoraj tą samą drogą dojechałem do Zieleniewa w którym tym razem zjechałem na promenadę nad jeziorem Miedwie nad którą były spore grupki spacerowiczów co mnie zdziwiło bo nie było jeszcze czternastej godziny.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus

Po zaliczeniu promenady wracam na ścieżkę rowerową którą jadę do Motańca a następnie kieruję się do nowej drogi w kierunku Zdunowa do której jadę przez Kałegę gdzie dojeżdżam do Wielgowa w który po zaliczeniu pauzy przed przejazdem kolejowym wracam na drogę do Niedźwiedzia.

Przymusowa pauza
Przymusowa pauza © strus
Z Niedźwiedzia jadę przez Reptowo do dojazdu pożarowego 36 w Cisewie którym dojechałem do Miedwiecka aby skierować się do DDR-ki w Zieleniewie i wrócić do Stargardu z nadzieją na jutrzejszy dzień bez opadów.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,

Wtorek, 3 listopada 2020 · dodano: 03.11.2020 | Komentarze 5

Nie wiem która z dwóch ostatnich rund mi zaszkodziła bo wczoraj gdy pojechałem po siedemnastej do Szczecina strasznie bolał mnie kręgosłup że aż  kulałem i nie obyło się bez leków a dziś raczej powinienem  po pracy zostać w domu ale przez słoneczną pogodę cykloza wygrała, najwyżej dziś zaaplikuję sobie kolejna pigułę.Tym razem do gminy Kobylanka pojechałem zaczynając od DDR-ki w kierunku Lipnika a w Zieleniewie skręciłem na Miedwiecko aby drogą pożarową 36 dojechać do Cisewa.
Dojaz pożarowy 36 w kierunku Cisewa
Dojazd pożarowy 36 w kierunku Cisewa © strus
Po zaliczeniu szuflady do Wielichówka jadę do Motańca przez Reptowo i Niedźwiedź a następnie w Motańcu odbijam aby ponownie wjechać do Reptowa z którego tym razem pojechałem do ścieżki rowerowej w Kobylance.
Łąki w Wielichówku
Łąki w Wielichówku © strus

Chryzantema
Chryzantema © strus
Jesień w Motańcu
Jesień w Motańcu © strus
W Kobylance wjeżdżam na ścieżkę rowerową  gdzie zostałem pozytywnie zaskoczony bo całym odcinku DDR-ki należącej do gminy Kobylanka była oczyszczona z zalegających liści co zwiększa komfort jazdy według mnie a rondzie w Lipniku obieram kierunek na Żarowo przez Grzędzice i na koniec DDR-ką prosto do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36 ,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Po deszczach,Sławociesze

Poniedziałek, 2 listopada 2020 · dodano: 02.11.2020 | Komentarze 4

Wolny dzień od pracy bo wczoraj musiałem pracować a dziś gdy wstałem za oknem padał deszcz co mnie zmartwiło.Czekałem czekałem i po dwunastej wyruszyłem aby trochę pokręcić zaczynając od ścieżki rowerowej do Żarowa na której widać już jesień.
Jesień na DDR-ce do Żarowa
Jesień na DDR-ce do Żarowa © strus
Gdy upuściłem Grzędzice nie wjeżdżałem na DDR-kę która na całej długości była mokra i zasypana grubą warstwą liści bo po prostu balem się że zaliczę na takiej nawierzchni glebę dopiero gdy wyjechałem za lasem wskoczyłem na DDR-kę którą dojechałem do Motańca a na odcinku Kobylanka - Motaniec ścieżka była zasypana w 95%.
DDR-ka przez Zieleniewem
DDR-ka przez Zieleniewem © strus
DDR-ka przed Motańcem
DDR-ka przed Motańcem © strus
W końcu gdy zawitałem na wiadukcie nad S 10 droga była sucha i bez liści i tak aż do przejazdu kolejowego w Zdunowie gdzie przed nosem zamknął się szlaban i żeby nie czekać na przejazd zawróciłem i zrobiłem rundkę Sławociesze Płonia i wróciłem na drogę do Niedźwiedzia.

Wróciłem do Niedźwiedzia i pojechałem standardową wydłużoną drogą do Zieleniewa na ścieżkę rowerową przez Reptowo i Cisewo a dalej prosto do domu a na koniec chcę się pochwalić że Speeder dostał nowe oświetlenie firmy Prox na przód Subra 600LM, 1800mAh a na tył  MINOR 60 LM USB

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Sławociesze.Płonia,Zdunowa,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,