Wrzesień, 2019

Okno pogodowe

Niedziela, 8 września 2019 · dodano: 08.09.2019 | Komentarze 2

Miła niespodzianka gdy wstałem nie padało już a prognozy były że mam szansę na pięćdziesiątkę ,wyruszyłem z Iwonką ale ona pojechała na cmentarz w Grzędzicach a ja skierowałem się przez Witkowo Drugie do Kluczewa po zaliczeniu oś.Pyrzyckiego.
Nieoczekiwane okno pogodowe
Nieoczekiwane okno pogodowe © strus
Kluczewo - silosy na cukier
Kluczewo - silosy na cukier © strus
W Kluczewie wjechałem na ścieżkę rowerową i lekko wydłużoną drogą docieram do Oś.Lotnisko a tam kieruję się na poradzieckie lotnisko na którym dziś znajduje się Regionalny Stargardzki Park Wysokich Technologii. jadę do końca szosy a dalej pozostała resztka pasa awaryjnego "Kierunek 11/29" [asfaltobeton, 2229 × 20 m]
Kiedyś awaryjny pas startowy
Kiedyś awaryjny pas startowy "Kierunek 11/29" © strus
Zawracam i odbijam jeszcze na ulicę Stalową gdzie zaczyna się główny pas startowy na byłym lotnisku ale przegrodzony jest już magazynem Lidla a następnie wracam do Stargardu przez Golczewo i Giżynek aby skierować się do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej.  Główny pas startowy "Kierunek 15/33" [asfaltobeton 2500 × 60 m]
Głłówny pas startowy
Główny pas startowy " Kierunek 15/33" © strus
Ścieżką dojeżdżam do Lipnika i dzwonie do małżonki jak tam idą prace porządkowe i umówiliśmy się gdy skończy ma jechać w kierunku Kobylanki. Ja nadal solo jadę DDR-ką do Motańca przez Zieleniewo i Morzyczyn i następnie po pokonaniu kładki nad DK10 kieruję się najkrótszą drogą do Reptowa aby tam skierować się do Kobylanki.

Gdy już zameldowałem się na ścieżce w Kobylance wypatrywałem małżonki która miała wyjechać mi na przeciw i spotkaliśmy się w Zieleniewie.Sprawdziłem prognozę na dalsze minuty i postanowiliśmy wracać ścieżką do Grzędzic przez Lipnik i skierować się do DDR-ki w Żarowie którą wróciliśmy do Stargardu a zapowiadanych opadów nie było poza drobną mżawką przez chwilę.Szkoda wolnej niedzieli jak byśmy wiedzieli że nie będzie opadów inaczej zaplanowalibyśmy dzień.
Spotkanie z małżonką na DDR-ce w Zieleniewie
Spotkanie z małżonką na DDR-ce w Zieleniewie © strus
Utrudnienia w Grzędzicach
Utrudnienia w Grzędzicach © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,
Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Okno pogodowe

Szmaragdowe przez Kołowo

Sobota, 7 września 2019 · dodano: 07.09.2019 | Komentarze 2

Dwa dni popołudniowej pracy wykluczyły mnie z korzystania ze słonecznej pogody na rowerze a dziś dzień przejściowy przed dniami z ciągłymi opadami co mnie smuci dlatego dziś musiałem zaliczyć setkę mimo napiętego dnia wyruszyłem źle ubrany zdecydowanie za cienko a gdy dojechałem do DDR-ki przy Szczecińskiej termometr pokazywał trzynaście stopni.Ścieżką jadę do Kobylanki gdzie odbijam na Kołbacz przez Bielkowo i Nieznań.W Kołbaczu dopiero postanowiłem że zawitam do puszczy Bukowej w której dawno nie byłem  a dojechałem do niej DDR-ka do Starego Czarnowa i wojewódzką 120-tką.
Myśl przewodnia dzisiejszego dnia
Myśl przewodnia dzisiejszego dnia © strus
Nowa DDR-ka do Starego Czarnowa
Nowa DDR-ka do Starego Czarnowa © strus
Za Starym Czarnowem wjeżdżam w puszczę i po zaliczeniu Dobropola kieruje się drogą Kołowską przez Kołowo do Serca Puszczy gdzie dopiero podjąłem decyzję że nie będę wracał tą sama droga do Kołbacza a pojadę na Podjuchy aby skierować się w Zdrojach do jeziora Szmaragdowego.Dawno po puszczy nie jechałem Spdeer-em i nie była to jazda komfortowa przez odcinki drogi z kiepską nawierzchnią i brukiem na Smoczej oraz podjazdy 11% na Falskiego ciężko nie było ale drugi po zmianie organizacji ruchu na Olkulskiej
z przymusowym zatrzymaniem na skrzyżowaniu i od zera wspinaczka odczułem.Później spokojny zjazd do Granitowej i jazda w stresiku przez bardzo duże ilości aut ciężarowych aż do zjazdu nad jeziorko a tam krótka pauza.

Jeziorko Szmaragdowe
Jeziorko Szmaragdowe © strus

Z jeziorka miałem jechać od razu na Dąbie ale na niebie dostrzegłem duże ilości szybowców i postanowiłem DDR-ka dojechać do Przestrzennej na której znajduje się lotnisko Dąbie.

Dawno nie jechałem ścieżką rowerową na Przestrzennej i muszę stwierdzić że remoncik by się przydał ,postanowiłem w Dąbiu jeszcze zajechać  do nowej mariny i dopiero skierować się w drogę powrotna na początek do Zdunowa przez węzęł Dąbie a tam dokupić Oshee.

Po zakupach kieruję się do DK 10 i z niej zjeżdżam przy stacji paliw w Motańcu gdzie spojrzałem na licznik i po małej matematyce żeby zaliczyć setkę odbijam do Niedźwiedzia przez Kałęgę i jadę pod Zdunowo gdzie zawracam i przez Reptowo wracam do Kobylanki.

W Kobylance jadę do ścieżki rowerowej w Morzyczynie przez Jęczydół a DDR-ką prosto do domu .

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,
Kołowo,Podjuchy,Zdroje,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Płonia,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Oś.Zielone,
Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Szmaragdowe przez Kołowo

50-tka po pracy z plusem.

Środa, 4 września 2019 · dodano: 04.09.2019 | Komentarze 2

Nieoczekiwana pierwsza zmiana od poniedziałku ale inne obowiązki pokrzyżowały mi plany na pięćdziesiątki z plusami po pracy jakie miałem w planie bo Iwonka ma drugą zmianę i by nie dowiedziała się że więcej jeździłem niż 50 km po dniu w pracy.Tylko dziś się udało w tym tygodniu zaliczyć rundkę bo kolejne dwa dni druga zmiana [na pewno jutro]. Pojechałem prosto do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej i dalej do Motańca aby skierować się do końca szosy w Niedźwiedziu a po drodze na koło usiadł mi szosowiec i tak go poholowałem do Reptowa gdzie on wrócił do Kobylanki a ja przez Cisewo dojechałem do Wielichówka gdzie zawróciłem a przed Cisewem w lesie zrobiłem mini sesje do bloga.

Purchaweczki ?
Purchaweczki ? © strus
Biedroneczka
Biedroneczka © strus
Po powrocie do Reptowa kieruje się tym razem ja do Kobylanki a następnie przez Jęczydół wjeżdżam na DDR-kę z której zjeżdżam na promenadę nad jezioro Miedwie na której dawno nie byłem ze względu na panujący tłok podczas sezonu letniego.
Nad jeziorem Miedwie
Nad jeziorem Miedwie © strus

Zanim dojechałem do Lipnika zrobiłem "szufladkę" do Kunowa a dalej skierowałem się do Grzędzic w których z większymi trudnościami niż w niedzielę udało mi się przejść w miejscu budowy nowej kanalizy a później prosto do ścieżki rowerowej w Żarowie i nią do domu i tak zaliczyłem dziś po pracy pięćdziesiątkę z plusem.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,CisewoReptowo,Kobylanka,Oś.Zielone,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50- tka po pracy z plusem.

Po integracji .

Niedziela, 1 września 2019 · dodano: 01.09.2019 | Komentarze 2

Po wczorajszej integracji trzeba było spalić karkówki,kiełbasy itp kaloryczne produkty i tak wyruszyłem ścieżką rowerową do Żarowa a następnie najkrótszą drogą przez Smogolice i Sowno docieram do "Chociwelki" z której obieram kierunek na Goleniów.
Wjazd na DW 142 w okolicy Sowna
Wjazd na DW 142 w okolicy Sowna © strus
Zanim wjeżdżam do Goleniowa zaliczam po drodze kilka wiosek a w Podańsku w końcu ruszyły prace remontowe starego kościółka.W Podańsku wjeżdżam na DDR-kę ale zjeżdżam z niej gdy zmienia się jej nawierzchnia na frezowaną kostkę a wracam dopiero w okolicy stadionu i kieruję się do strefy przemysłowej Łozienica.

PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w. © strus
Nowy fragment DDR-ki w Goleniowie
Nowy fragment DDR-ki w Goleniowie © strus
Na ścieżce rowerowej z Goleniowa do Lubczyny bardzo duży dziś ruch bikerów a mi na koło usiadło dwóch i tak z "przyczepka" jechałem do Lubczyny wydłużoną drogą przez Borzysławiec a tam zrobiłem pierwsze zakupy uzupełniające a później bez zaglądania nad jezioro ruszyłem do Załomia gdzie kupiłem jeszcze jedną butelkę Oshee po moja miała wyciek o którym dowiedziałem się w Czarnej Łące gdy chciałem się napić i brakowało 30%.
Letni kościół w Lubczynie
Letni kościół w Lubczynie © strus
Czarna Łąka - po burzy
Czarna Łąka - po burzy © strus
Od Pucic przez Załom do Dąbia tłok na drodze bo to alternatywna droga znad morza a ja z ronda Gryfa zjeżdżam w kierunku węzła Dąbie i kieruję się do krajowej dziesiątki przez remontowaną drogę w Wielgowie i Zdunowo w którym widać efekty budowy nowej ulicy którą będzie można dojechać do Niedźwiedzia.
Węzeł Dąbie
Węzeł Dąbie © strus
Wjazd na nową droge do Niedźwiedzia
Wjazd na nową droge do Niedźwiedzia © strus
W Płoni melduję się na DK 10 i jadę nią do momentu kiedy pojawia się na zakaz wjazdu rowerów i aby zaliczyć setkę do Kobylanki z Motańca jadę przez Reptowo a następnie przez oś.Zielone i Jęczydół melduję sie na ścieżce rowerowej w Morzyczyna którą pozostało mi wrócić do Stargardu.

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Łozienica,Smolno,
Kępy Lubczyńskie,Borzysławiec,Lubczyna,Czarna Łąka,Pucice,Załom,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Płonia,Motaniec,