Marzec, 2019

Wtorek, 12 marca 2019 · dodano: 12.03.2019 | Komentarze 1

Wczoraj nie udało mi się wyskoczyć po pracy na rower bo padał deszcz a gdy opady ustały byłem bo obiedzie i ochota odeszła ,dziś tylko wróciłem od razu wyruszyłem na pięćdziesiątkę po pracy zahaczając o tereny leśne.Wyruszyłem do DDR-ki na Żarowo a następnie wydłużoną drogą przez Lubowo i Poczernin jadę do Sowna pod chłodny wiaterek.

SOWNO (niem.Hinzendorf) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
W Sownie wjeżdżam w las wykorzystując dojazd pożarowy 32 którym wjeżdżam na dojazd pożarowy 40 i jadę do krzyżówki z kolejnym dojazdem pożarowym 39 żeby zobaczyć w jakim jest stanie a następnie zawracam i obieram kierunek na Wielichówko.
Dojaz pożarowy 39 - kierunek do DW 142
Dojazd pożarowy 39 - kierunek do DW 142 © strus
Prawie w Wielichówku
Prawie w Wielichówku © strus
Wyjeżdżając z Wielichówka  trafiłem na stado ponad czternastu jeleni [tyle naliczyłem gdy je zobaczyłem] wbiegających szybko w gesty las ,jedynie ostatnia sztuka spojrzała na mnie .Pierwszy raz przy tej drodze widziałem zwierzynę płowa w tej okolicy i to tak dorodne sztuki ,niestety nie udało mi się ich uwiecznić. Dalej jadę do Kobylanki przez Cisewo i Reptowo a na niebie pokazało się słonko.
Forsycja w Kobylance
Forsycja w Kobylance © strus
W Kobylance wjeżdżam na ścieżkę rowerową i wracam do Stargardu zajeżdżając jeszcze na promenadę nad jeziorem Miedwie która dziś była prawie pusta.
Promenada nad jeziorem Miedwie w Zieleniewie.
Promenada nad jeziorem Miedwie w Zieleniewie. © strus
Molo w Zieleniewie
Molo w Zieleniewie © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP32,DP40,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,

M A P K A : 50 - TKA PO PRACY

Maszewo (niem.Massow)

Niedziela, 10 marca 2019 · dodano: 10.03.2019 | Komentarze 5

Cztery popołudniowe zmiany nie pozwoliły zaliczyć żadnej rundki a kiedy oczekujesz wolnych dni to pogoda w sobotę była nie dojazdy rowerem ale dziś mimo silnego wiatru który poczułem dopiero gdy opuściłem miasto wybrałem tereny dawno nie odwiedzane zaczynając od DDR-ki wzdłuż DK 20 a następnie przez Święte docieram do Tychowa żeby na dalszą trasę wybrać jazdę do Ulikowa przez Sułkowo.

Przebiśniegi w okolicy Ulikowa
Przebiśniegi w okolicy Ulikowa © strus
Z Ulikowa jadę do Kiczarowa gdzie wybieram gruntową drogę która ostatnio nie była do pokonania ale dziś zauważyłem że na nie został wysypany żużel i bez problemów dotarłem do Kicka skąd  obrałem kierunek na "Chociwelke" przez Starą Dąbrowę.
KICKO (niem.Kietzig)Dzwonnica i pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Po przejechaniu nad DW 142 docieram do Łęczyny a tam chciałem  pojechać żużlówką do Załęcza ale dojazd do niej przez zakład rolniczy był dziś zamknięty po obu stronach więc ruszyłem na Tolcz a tam wymyśliłem że pojadę drogą którą nigdy nie jechałem pod warunkiem że nie będzie błota do Maszewa Kolonia.
TOLCZ (niem.Tolz) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy z XIV w. © strus
Droga tylko z jednym pięciometrowym utrudnieniem jakim była woda którą ominąłem pieszą idąc polem i zameldowałem się na szosie a po chwili już byłem w Maszewie a licznik pokazywał prawie 40 km.
MASZEWO (niem.Massow)Kościół pomocniczy p.w. św. Alberta Chmielowskiego z k. XV w
MASZEWO (niem.Massow) Kościół pomocniczy p.w. św. Alberta Chmielowskiego z k. XV w © strus
Teraz pora przejechać się kawałek po nielubianej drodze DW 106 aby zjechać z niej na  DW 141 i przez Darż i Rożnowo dotrzeć do Przemocza a jadąc nadal wojewódzką w kierunku "Chociwelki" odbijam na chwile w las i z pominięciem jazdy po DW 142 bo przejechałem nad nią docieram do Sowna gdzie ponownie wjeżdżam na leśne ścieżki.
Darż (niem. Daarz) - Dwór z II poł. XIX w
Darż (niem. Daarz) - Dwór z II poł. XIX w © strus
Krzyżówka DW 142 z DW 141 w okolicy Sowna
Krzyżówka DW 142 z DW 141 w okolicy Sowna © strus
SOWNO (niem.Hinzendorf) Potężny koń
SOWNO (niem.Hinzendorf) Potężny koń © strus
W Sownie obieram kierunek na dojazd pożarowy 36 który znajduje się za szkołą i jadę nim aż do Zieleniewa a gdy już pod kołami asfalt kieruje się do DDR-ki i wracam  do Stargardu. Wiedząc że mam ostro wiać mogłem wybrać inna trasę a najlepiej pojeździć jak najwięcej po leśnych ścieżkach.

Stargard,Święte,Tychowo,Sułkowo,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Kicko,Stara Dąbrowa,Łęczyna,Tolcz,Maszewo Kolonia,
Maszewo,Darż,Rożnowo Nowogardzkie,Przemocze,Sowno,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Maszewo (niem.Massow)

Deszczowa 50-tka

Poniedziałek, 4 marca 2019 · dodano: 04.03.2019 | Komentarze 4

Weekend w pracy a dziś jeden dzień wolnego przed drugimi zmianami który do południa spędziłem z małżonka a po dwunastej przy plus trzynastu stopnia ruszyłem do DDR-ka na Żarowo a dalej do Poczernina przez Lubowo i Rogowo.Synoptycy przewidywali opady deszczu i przede wszystkim silny wiatr w porywach do 70km/h,padać miało delikatnie około piętnastej co się nie sprawdziło.

Spalone auto przed Lubowem
Spalone auto przed Lubowem © strus
W Poczerninie obieram gruntową drogę obok Misji Matki Bożej Światłości którą dojeżdżam do DW 142 która przywitała mnie czteroma dużymi ciężarówkami i dlatego po remoncie "Chociwelki" unikam tej drogi która została zwężona a jechałem ledwie dwa kilometry po niej. Słoneczko się pokazało i jedzie się bardzo przyjemnie a drzewa chronią przed porywistym wiatrem.
Poczernin (niem. Pützerlin) Figura Matki Boskiej Światłości
Poczernin (niem. Pützerlin) Figura Matki Boskiej Światłości © strus

Po stresujących dwóch kilometrach zjeżdżam z wojewódzkiej i kieruje się do Sowna żeby kolejny raz zawitać na dojeździe pożarowym 32. Ledwie przejechałem trzy kilometry i prognozy pogody nie sprawdziły się bo nagle rozpętała się wielka ulewa i wiatrzysko a ja schowałem się pod jedynym rosnącym przy drodze drzewie które mnie osłoniło od deszczu a byłem przecież w lesie.
Sowno (niem.Hinzendorf) Dom rzeźnika
Sowno (niem.Hinzendorf) Dom rzeźnika © strus
Końcówka pierwszego opadu
Końcówka pierwszego opadu © strus
Po ulewie droga pokryta wodą więc trzeba było jechać wolno bo ja nie mam błotników ,dopiero po leśnej krzyżówce gdy wybrałem drogę do Wielichówka było można brzegiem drogi jechać szybciej a po wjechaniu na nową drogę do Cisewa od razu luksus.Dalej kieruje się do Reptowa  i ponownie zaczyna padać aż do przejazdu kolejowego przed którym dziś nie musiałem stać bo był otwarty.
Drogado Wielichówka
Droga do Wielichówka © strus
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus
Z Reptowa skierowałem się do Kobylanki na DDR-kę i miałem nadzieje że już nie będzie padało.Na ścieżce jak zwykle nawet po małym deszczyku do Morzyczyna dużo stojącej wody a za werandą ścieżka nie przejezdna bo leżało sobie drzewo.Przed Lipnikiem jakoś zrobiło mi się chłodno sprawdzam termometr a on wskazuje temperaturę poniżej ośmiu stopni a ja ubrany na powyżej 10 ale za to od Szczecina nadchodziło przejaśnienie a będąc już w Stargardzie zaświeciło ponownie słonko.
Spadek temperatury z 13 stopni
Spadek temperatury z 13 stopni © strus
Nadchodzą przejasnienia od Szczecina
Nadchodzą przejaśnienia od Szczecina © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW 142,Sowno,DP32,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.

MAPKA: Deszczowa 50-tka.

• Kalorie 1949kcal

Piątek, 1 marca 2019 · dodano: 01.03.2019 | Komentarze 2

Dziś już ubrałem się odpowiednio do panujących warunków i po pracy ruszyłem na pięćdziesiątkę zaczynając od tego samego odcinka co jechałem w ostatnią środę czyli DDR-ką do Żarowa a następnie do Sowna wydłużoną drogą przez Lubowo i Poczernin.

W Sownie wjeżdżam na szutrową drogę pożarową 32 a następnie drogę pożarową 40 którą jadę do momentu gdy nawierzchnia drogi zmienia się na brukową w okolicy torfowisk zawracam i kieruje się do drogi pożarowej 32 która poprowadziła mnie do Reptowa.

Dojazd pożarowy 40 w okolicu torfowisk.
Dojazd pożarowy 40 w okolicy torfowisk. © strus
Torfowiska w okolicy Reptowa
Torfowiska w okolicy Reptowa © strus
Zaliczam jeszcze jeden odcinek szutrówki w okolicy Reptowa a następnie kieruję się już szosą do DDR-ki w Kobylance aby wrócić nią do Stargardu

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP32,DP40,DP32,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

MAPKA: 50 - tka po pracy.