Sierpień, 2014

Nieudany serwis.

Czwartek, 7 sierpnia 2014 · dodano: 07.08.2014 | Komentarze 0

Wróciłem po pracy do domu żeby tylko się przebrać i pojechać na umówiony serwis do Morzyczyna z Kellys Viper 60 Dark Lime w celu uzupełnienia płynu hamulcowego i odpowietrzenia układu.Niestety nasze próby trwały dwie godziny i PORAŻKA nie udało nam się przywrócić do życia tylnego hamulca i na 99% jutro po pracy jadę do Turowskiego na serwis.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo ,Morzyczyn i z powrotem.

Trio

Środa, 6 sierpnia 2014 · dodano: 06.08.2014 | Komentarze 3

Wyruszając nie miałem żadnego planu oprócz dwóch spraw do załatwienia jednej w mieście drugiej w Morzyczynie. Jak byłem u kolegi w komisie w Morzyczynie śmigły mi znajome dwie sylwetki ,spakowałem swoje rzeczy i ruszyłem za nimi.W okolicy Oś.Zielonego dogoniłem ich , po  wymianie zdań o zaplanowanych kilometrach i trasie  postanowiłem z nimi pojechać wiedząc że średnia będzie mała bo Grzegorz jechał na góralu ale za to będzie czas na gadulec.Oni mieli plan Kołowo i J.Szmaragdowe i minimum 100 km ,ja chciałem więcej kilometrów i pomyślałem że jak wrócimy do Stargardu to coś dokręce.W Starym Czarnowie krótka przerwa na stacji paliw na dokupienie isotoników i ruszyliśmy do Kołowa przez Dobropole Gryfińskie.
Grzegorz i Tomasz
Grzegorz i Tomasz w Kołówku © strus
Grzegorz był pierwszy raz na Bukowym i ciężko mu szło na wzniesieniach i musieliśmy na niego co jakiś czas czekać ale chłopakowi podobały się krajobrazy i już wypytywał kiedy przyjedziemy następnym razem ale wszyscy na mtb rowerach.Przy sercu puszczy zrobiliśmy sobie przerwę na batonki i odpoczynek  naszym kozom.
Daliśmy im odpocząć od kilogramów
Daliśmy im odpocząć od kilogramów © strus
Z Kołowa zjeżdżamy na Podjuchy, dwa mocne podjazdy na Falskiego gdzie  podczas wjeżdżania na drugi Grzegorz wymiękł na swojej 29 -ce   ale za to pobił swój rekord prędkości zjeżdżając Radosną do Granitowej który od dziś wynosi 55km/h. Na Szmaragdowe jedziemy żeby chłopaki porobili kilka fotek na jeziorem i wybrać kolejny odcinek trasy.
J.Szmaragdowe
J.Szmaragdowe © strus

Nad jeziorkiem postanowiliśmy że zbliża się godzina obiadowa i jedziemy w kierunku Struga na małe co nieco ,gdy z Tomkiem dojeżdżamy do Ronda R.Reagana okazuje się że Grzegorza nie widać  , wracamy a Grześ właśnie ściąga oponę bo złapał  dziś drugiego laczka tym razem na przodzie ,wcześniej ledwie przejechał 1 kilometr od domu i musiał zmieniać dętkę.Po posiłku nawet nie dojechaliśmy do Fresha na Iwaszkiewicza i trzeci laczek. Prowadzimy rowery po zakupach do Turowskiego po dętkę  i z małym pytankiem dlaczego opony kupione w piątek Continetal X-King 2,2 i nówki  dętki tak szybko się dziurawią [to 8 sztuka przebita] Okazało się że to wina opasek na obręcze które były za wąskie mimo że orginały. Zmieniamy na obu kołach i wracamy moim ulubionym szlakiem
w nasze okolice to jest przez Dąbie.
SERWISOWANIE  na chodniku - wymiana opasek
SERWISOWANIE na chodniku - wymiana opasek © strus
Jadąc ze Zdunowa do Niedźwiedzia Grześ miał okazje do pośmiania się że jego rower jedzie a nasze nie chcą ale poźniej mu się odgryźliśmy że w Kobylance przy fontannie krzyczał że potrzebuje odpoczynku.Przez te defekty i słabe tempo  dużo kilometrów nie przejechałem ale za to było wesoło chodź nie dla Grześka ,biedy chciał już iść do Dąbia na pociąg i sprzedać rower.Żeby przejechać minimum 100 kilometrów postanowiłem ich odprowadzić na Pyrzyckie przez Giżynek i Golczewo.
Nowa droga do Golczewa z Giżynka
Nowa droga do Golczewa z Giżynka © strus
Jednego zostawiłem  na Plieckiego a drugiego za rogiem na Staffa i pojechałem do domu.Kilometry i czas są z licznika bo Sporttracker coś  fixował.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
Podjuchy,Zdroje,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Giżynek,
Golczewo,Kluczewo,Stargard

W upał do Marianowa.

Niedziela, 3 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 1

Nadal brak możliwości z korzystania z Vipera i żeby nie jechać na zachód wybraliśmy się do Marianowa,na początku objechaliśmy działki od strony Grunwaldzkiej  która jest dziurawa jak ser szwajcarski i nie nadaje się dla rowerów szosowych.W Strachocinie odbijamy na Pęzino przez Ulikowo temperatura mocno odczuwalna i na dodatek mało terenu pod drzewami co bardziej dokucza a na polach pełnia żniw tylko współczuć tym na gorszej jakości kombajnach.
Żniwa w okolicy Ulikowa
Żniwa w okolicy Ulikowa © strus
...a tu pożniwach
...a tu po żniwach © strus
W Marianowie zajeżdżamy na początku do sklepu żeby uzupełnić PICIE!!! konsumujemy na miejscu po dużym bardzo zimnym lodzie i jedziemy w okolice jeziora na 10 minutową przerwę.

Chlebowy Dom
Chlebowy Dom © strus
Plaża nad J.Marianowskim
Plaża nad J.Marianowskim © strus
Po krótkim odpoczynku ruszamy w drogę powrotną ale jeszcze nie do domu tylko na kawkę i coś zimnego do rodziny [poprawiny wczorajszego grilla]. Wraca się łatwiej mimo że pod górki ale z małym wiatrem w plecy co pomaga bardzo małżonce.
Poprawiny były na innej działce na której byliśmy pierwszy raz i trochę się szukaliśmy ,najbardziej zdziwiona była moja kuzynka która zapytała się gdzie zgubiłem pedały??? a ja jej że brakujące części przykleiły mi się do butów. :)

Stargard,Strachocin,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo i powrót przez te same wioski.

Przed grillem.

Sobota, 2 sierpnia 2014 · dodano: 02.08.2014 | Komentarze 0

Dziś jesteśmy umówieni na rodzinnego dużego grilla a że to przedostatni dzień urlopu to szkoda go na samo jedzenie więc zrobiłem małe kółeczko przed obżarstwem.Postanowiłem zrobić około 70 km na tyle wstępnie obliczyłem że mam czasu,ruszyłem do gminy Kobylanka i w Kołbaczu zatrzymałem się przy ruinach dworku żeby w końcu zrobić mu fotkę.

Kołbacz - Dworek z XVIII wieku
Kołbacz - Dworek z XVIII wieku © strus
Do Dębiny to dziś najtrudniejszy odcinek trasy a to przez wiatr,po odbiciu na Stare Czarnowo zauważam dużą ilość gniazd jaskółek brzegówek.
Kolonia lęgowa brzegówek
Kolonia lęgowa brzegówek © strus
Dawno nie byłem w tej okolicy mimo że lubię tu jeździć bo uważam że są to drogi bardzo bezpieczne ze względu na mały ruch pojazdów,w Starym Czarnowie działa już nowo wybudowana stacja paliw gdzie można uzupełnić zapasy paliwa na dalsze kilometry.
Stare Czarnowo - Orlen
Stare Czarnowo - Orlen © strus
Wyjeżdżając z Czarnowa zobaczyłem niebieski rower i z daleka myślałem  że to może być Daniel bo często objeżdża Miedwie,ruszyłem w pogoń i przed Kołbaczem dogoniłem bikera ale to żaden znajomy.Wracam do Kobylanki żeby zrobić ósemkę w okolicy Reptowa.
Po żniwach w Nieznaniu
Po żniwach w Nieznaniu © strus
W Niedźwiedziu zajeżdżam do sklepu uzupełnić napoje i ochłodzić się małym lodem ,super się jechało 50 km bo nie było słońca ale dobre się skończyło i mocno poczułem słońce na skórze.W Kobylance dodaje kilometry i brakuje trochę do zaplanowanego minimum a na DDR-ce koło Werandy znowu zmiany.
DDR-ka przy Werandzie zamalowana
DDR-ka przy Werandzie zamalowana © strus
Na Rondzie Południk dowiedziałem się od pewnego pana z granatowego Golfa że po to są wymalowane czerwone pasy żebym rower przeprowadził po nich a nie pchał się na jezdnie??? a pan stojący obok powiedział " i tak rodzą się nowe przepisy" Ciekawe za ile kupił prawko? Odbijam w Składową w kierunku Kossaka żeby znaleźć brakujące metry.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,

Po płyn do Turowskiego.

Piątek, 1 sierpnia 2014 · dodano: 01.08.2014 | Komentarze 1

W żadnym sklepie nie mogłem dostać płynu hamulcowego do swojego Vipera ,wczoraj jedynie w coolbike był ale życzyli sobie za 100ml 45 zł a u Turowskiego za 8zł  więc pierwszy raz w tym roku pojechaliśmy w trójkę ,młody miał wolny czas dla rodziców.
W Motańcu podzieliliśmy się na dwie grupy ,ja pomknąłem DK 10 bo jechałem Spiderem a małżonka z synem pojechali do Zdunowa przez Niedźwiedź.Spotkaliśmy się przy przejeździe kolejowym w Zdunowie.
Spotkanie w Zdunowie
Spotkanie w Zdunowie © strus
Przejeżdżając przez torowisko usłyszałem jakiś trzask ale myślałem że to kamyk a w Wielgowie syn mi mówi że w mam krzywe koło,zatrzymujemy się i okazuje się że poszła szprycha.Coś mam pecha ostatnio do awarii.Otwieram tylne szczeki hamulca bo hamowały koło i do Turowskiego jadę z przednim hamulcem.Drobne zakupy ,naprawa koła i kolejne zakupy w "kotlecie" [outlet] i powrót do obiecanego synowi McDonald's na posiłek.Drogę powrotną jedziemy całą w trójkę ,około roku nie jechałem przez las spiderem ,na szczęście to były tylko 3km i szedłem 100m  pieszo bo rower odmawiał jazdy po piachu.Udana wycieczka a najbardziej mnie zdziwiło że syn chciał pojechać setkę a ja mu zabroniłem.- chciałem oszczędzić mu pupe.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Słoneczne,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,