Wrzesień, 2013

Poczernin,Strachocin.

Piątek, 6 września 2013 · dodano: 06.09.2013 | Komentarze 2

Krótki wypad bo szkoda pięknej pogody ,wyruszyliśmy około 17- tej i udaliśmy się do Poczernina, o dziwo mały ruch na ścieżce do Żarowo co mnie zdziwiło bo o tej godzinie przeważnie jakiś ruch panował.Na drodze zawalidroga któremu zrobiłem fotkę i wysłałem na trawnik.
Zaskroniec zwyczajny (Natrix natrix) © strus

Na odcinku od Lubowa do Poczernina i z powrotem nikogo nie mijaliśmy ,za to w sadach różnokolorowe jabłka.Wróciliśmy do Stargardu a że mieliśmy do załatwienia sprawę na Sikorskiego to ulicą Na Grobli udaliśmy się jeszcze do Strachocina.

Trasa:Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo po Stargardzie ,Strachocin ,po Stargardzie.

Szczecin,Gardno,Stargard.

Czwartek, 5 września 2013 · dodano: 05.09.2013 | Komentarze 3

Po tygodniu bez roweru w końcu dziś mam wolne i możliwość odprężenia się na szlaku.
Od kiedy pojechałem pierwszy raz DK 10 do Płoni bardzo spodobał mi się ten odcinek i dziś ponownie nim pojechałem następnie kierunek Dąbie ale przez Wielgowo.Na Tczewskie w pobliżu DK6 ruch jakiego nie widziałem nigdy po obu stronach DK6,dużo ludzi i sprzętu i tak dojechałem do mostu Cłowego gdzie odbiłem na Zdroje aby dojechać do Szmaragdowego.Podjazd ul.Kopalnianą dał mi popalić chodź to zaledwie ok.600 m.Wjechałem na przełożeniu 2-2 i prędkością końcową zaledwie 10km/h,chyba przesadziłem na początku podjazdu bo mnie prawie zatkało takiego uczucia dawno nie pamiętam,ostatni raz chyba za czasów trenowania w Spójni.Normalnie musiałem sobie odpocząć patrząc na jeziorko.
Moja bryczka nad Szaragdowym © strus

Podczas odpoczynku spojrzałem na licznik ,po przejechaniu 44 km moja średnia to 31km/h z której byłem zadowolony lecz od tego momentu zaczęła spadać przez zatłoczony odcinek od Batalionów Chłopski do momentu zjazdu na A6.Zobaczyłem z prawej strony sławny kiedyś zakład pracy więc podjechałem a to ruina.
Wiskord w Szczecinie - gdzie są taśmy z tamtych lat © strus

Mimo ostrego wzniesienia jakie jest na ulicy Rymarskiej łatwo został pokonany przez moją bryczkę ,dopiero co najgorsze miało nadejść i nadeszło od podjazdu pod S3 w kierunku Chlebowa zaczęła się moja walka z ostrym wiatrem która trwała aż do domu.W Chlebowie krótka przerwa na dwie fotki ,jedna to pamiątkowy obelisk.
Obelisk kombatancki z armatą ku pamięci 2 Łużyckiej Dywizji Altylerii WP © strus

Kolejna to kościółek gotycki z cegły, wybudowany w XIV wieku.
Chlebowo - kościół w stylu gotyckim z cegły, w wątku wendyjskim © strus

Przejeżdżając Wysoką Gryfińską jakoś żadnego kościoła nie zauważyłem ale za to kiedy dojeżdżałem do ronda w Gardnie wypatrzyłem między drzewami kościół który jest jednym z najstarszych kościołów na Pomorzu Zachodnim.
Gardno - kościół romański z 1 połowy XIII wieku z bloków granitowych © strus

Od ronda w Gardnie do wiaduktu na S3 to kolejny bardzo ciężki odcinek , pod bardzo osty wiatr który odczułem lecz nie tak jak ul.Kopalnianą.W Żelisławcu wizyta w sklepie w celu uzupełnienia napojów i coś na ząb i dalsza walka z wiatrem.Nawet zjeżdżając ze Starego Czarnowa nie mogłem przekroczyć 50km/h,po tak długiej trasie pod wiatr został do pokonania podjazd pod Nieznań ale jeszcze postanowiłem zrobić ostania fotkę w Kołbaczu.
Kołbacz - kościół romańsko-gotycki, 1210-1347 pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa © strus

Teraz tylko powrót do domu ale z jedną niespodzianką ,gdy usłyszałem telefon zatrzymałem się i gdy stanąłem na wyprostowanej nodze złapał mnie mocny skurcz aż nie mogłem zgiąć jej w kolanie dopiero po kilkunastu sekundach tak jak na początku lipca ,chyba jak jeszcze raz to się powtórzy będę musiał przejść się do lekarza.Dobrze że to było 4km przed domem.

Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Zdroje,Podjuchy,
Żydowce,Klucz,Radziszewo,Chlebowo,Wysoka Gryfińska,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jeczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.